Port Lotniczy Lublin zamknął grudzień ubiegłego roku wynikiem 13 034 obsłużonych pasażerów – poinformował Związek Regionalnych Portów Lotniczych.
Rezultat z dwunastego miesiąca 2021 roku oznacza wzrost o 179,5 proc. w stosunku do tego samego okresu z 2020 roku. Wówczas odprawiono o 8371 mniej podróżnych.
Rejsy do Lublina realizują aktualnie
Polskie Linie Lotnicze LOT z Warszawy i Gdańska. Do stolicy można dostać się codziennie z wyjątkiem niedziel, natomiast do Trójmiasta w soboty. Poza tym do portu Londyn-Luton lata węgierski Wizz Air. Reszta tras międzynarodowych jest tymczasowo zawieszona.
Port Lotniczy Lublin, był jednym z trzech krajowych, który nie otrzymał żadnego rządowego wsparcia na pokrycie strat spowodowanych kryzysem wywołanym wirusem COVID-19, chociaż wnioskowano o przyznanie 984 tys. zł. Lotnisko nie wykazało żadnej straty, ponieważ jego władze starały się już wcześniej obniżać koszty.
Oprócz obiektu nad Bystrzycą pomocy nie uzyskały porty w Łodzi oraz Olsztynie.
Lotnisko nad Bystrzycą będzie oferować kompleksową obsługę ładunków lotniczych oraz przewożonych drogą kołową w zakresie przesyłek importowanych i eksportowanych z i do lotniska.
Uruchomiony został w tym celu magazyn cargo, a docelowo spółka chciałaby otworzyć nowoczesny terminal cargo. Oznacza to stworzenie nowych możliwości do rozwoju i aktywizacji gospodarczej województwa lubelskiego.
Port Lotniczy Lublin ma status międzynarodowego i dostępnego przez 24 godziny na dobę. Lotnisko wyposażone jest w urządzenia nawigacyjne (ILS kat. 2) umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych w ograniczonych warunkach pogodowych. Port może obsługiwać samoloty do kodu D, a więc wielkości Boeinga 767 czy Airbusa A310. Ponadto jest świetnie skomunikowany z siecią dróg międzynarodowych, ekspresowych i koleją.