Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Monachium nie zbuduje trzeciego pasa?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lotnisko w Monachium nie zbuduje trzeciego pasa?
fot. Munich Airport
Niemieckie lotnisko w Monachium prawdopodobnie zaliczy znaczące opóźnienie – jeśli nie całkowite wstrzymanie planów budowy trzeciego pasa startowego po regionalnych wyborach w Bawarii 14 października.

Po wyborach państwowych, rządząca partia konserwatywna CSU straciła absolutną większość w parlamencie i teraz musi utworzyć koalicję. CSU wyraziło zdecydowaną wolę współpracy z grupą o nazwie Freie Waehler (FW, wolni wyborcy), początkowo straconym konglomeratem niezależnych lokalnych polityków. FW stała się trzecią co do wielkości siłą parlamentu.

Choć jest to rząd konserwatywny, jest również zdecydowanie przeciwny planowanej rozbudowie lotniska w Monachium, ulubionego projektu premiera Markusa Soedera (CSU).

Lotnisko w Monachium przeszło przez cały proces planowania i zatwierdzania projektu, aby zbudować trzeci, 4000-metrowy pas startowy, który mógłby być gotowy do 2025 roku, gdyby wkrótce ruszyła budowa. Nadal jednak wymaga zatwierdzenia przez rząd, który jest również głównym udziałowcem operatora lotniska FMG.

FMG argumentuje, że lotnisko działa już w godzinach szczytu na granicy przepustowości i pilnie potrzebuje dodatkowej rozbudowy, by zwiększyć swoje możliwości. CEO Lufthansy, Carsten Spohr, powiedział jednak na kilka dni przed wyborami, że linia lotnicza może żyć z kilkuletnim opóźnieniem, co jest sprzeczne z ambicjami lotniska.

Lufthansa jest głównym użytkownikiem portu lotniczego w Monachium. Rozwija swoją sieć połączeń długodystansowych kosztem Frankfurtu, głównego węzła komunikacyjnego. Lufthansa przeniosła pięć samolotów Airbus A380 do bazy w Monachium argumentując, że jest to bardzo opłacalna decyzja. Przewoźnik przenosi większe samoloty, takie jak Airbus A321 do monachijskiej bazy, podczas gdy więcej samolotów Bombardier CRJ900 będzie latać z Frankfurtu.

W obecnej debacie na temat opóźnień i odwołań lotów w Europie przewoźnik argumentuje, że przepustowość portu lotniczego powinna być ograniczona w celu zmniejszenia obciążenia kontroli ruchu lotniczego (ATC) i innych wąskich gardeł. Inni gracze takie komentarze Lufthansy traktują jako zagrywkę służącą ugruntowaniu swojej i tak już silnej pozycji rynkowej. Rozbudowa portu oznacza bowiem więcej miejsca dla nowych linii lotniczych na lotnisku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Mateusz Kieruzal 28 grudnia 2023

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Najbardziej ruchliwe lotniska 2023 roku

Mateusz Kieruzal 28 grudnia 2023

Andora chce pobudzić turystykę. Będą loty do Paryża, Frankfurtu i Rzymu?

Infrastruktura i lotniska

Wietnam rozpoczyna budowę największego lotniska przy Ho Chi Minh

Infrastruktura i lotniska

Kambodża: Nowe lotnisko przy kompleksie Angkor Wat będzie gotowe w 2023 roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Infrastruktura i lotniska

Chiny: 241 lotnisk cywilnych do końca roku

Tomasz Śniedziewski 20 października 2020

Lotnisko w Monachium: Rekordowy rok 2019 pozwoli przetrwać kryzys

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5