Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko w Monachium nie zbuduje trzeciego pasa?


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-10-24 14:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko w Monachium nie zbuduje trzeciego pasa?
fot. Munich Airport
Niemieckie lotnisko w Monachium prawdopodobnie zaliczy znaczące opóźnienie – jeśli nie całkowite wstrzymanie planów budowy trzeciego pasa startowego po regionalnych wyborach w Bawarii 14 października.
Po wyborach państwowych, rządząca partia konserwatywna CSU straciła absolutną większość w parlamencie i teraz musi utworzyć koalicję. CSU wyraziło zdecydowaną wolę współpracy z grupą o nazwie Freie Waehler (FW, wolni wyborcy), początkowo straconym konglomeratem niezależnych lokalnych polityków. FW stała się trzecią co do wielkości siłą parlamentu.

Choć jest to rząd konserwatywny, jest również zdecydowanie przeciwny planowanej rozbudowie lotniska w Monachium, ulubionego projektu premiera Markusa Soedera (CSU).

Lotnisko w Monachium przeszło przez cały proces planowania i zatwierdzania projektu, aby zbudować trzeci, 4000-metrowy pas startowy, który mógłby być gotowy do 2025 roku, gdyby wkrótce ruszyła budowa. Nadal jednak wymaga zatwierdzenia przez rząd, który jest również głównym udziałowcem operatora lotniska FMG.

FMG argumentuje, że lotnisko działa już w godzinach szczytu na granicy przepustowości i pilnie potrzebuje dodatkowej rozbudowy, by zwiększyć swoje możliwości. CEO Lufthansy, Carsten Spohr, powiedział jednak na kilka dni przed wyborami, że linia lotnicza może żyć z kilkuletnim opóźnieniem, co jest sprzeczne z ambicjami lotniska.

Lufthansa jest głównym użytkownikiem portu lotniczego w Monachium. Rozwija swoją sieć połączeń długodystansowych kosztem Frankfurtu, głównego węzła komunikacyjnego. Lufthansa przeniosła pięć samolotów Airbus A380 do bazy w Monachium argumentując, że jest to bardzo opłacalna decyzja. Przewoźnik przenosi większe samoloty, takie jak Airbus A321 do monachijskiej bazy, podczas gdy więcej samolotów Bombardier CRJ900 będzie latać z Frankfurtu.

W obecnej debacie na temat opóźnień i odwołań lotów w Europie przewoźnik argumentuje, że przepustowość portu lotniczego powinna być ograniczona w celu zmniejszenia obciążenia kontroli ruchu lotniczego (ATC) i innych wąskich gardeł. Inni gracze takie komentarze Lufthansy traktują jako zagrywkę służącą ugruntowaniu swojej i tak już silnej pozycji rynkowej. Rozbudowa portu oznacza bowiem więcej miejsca dla nowych linii lotniczych na lotnisku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Budapeszt: Ruszyła budowa centrum cargo

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt: Ruszyła budowa centrum cargo

Justyna Urbaniak 22 października 2018

Ukraina: Jest pomysł na dalszy rozwój rynku lotniczego w kraju

Infrastruktura i lotniska

Ukraina: Jest pomysł na dalszy rozwój rynku lotniczego w kraju

Justyna Urbaniak 19 października 2018

Gatwick z nowym pasem startowym? Jest taki plan

Infrastruktura i lotniska

Gatwick z nowym pasem startowym? Jest taki plan

Justyna Urbaniak 19 października 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5