Lipiec, sierpień i wrzesień stały pod znakiem wakacji i urlopów. Dla Lotniska Chopina był to okres wytężonej pracy i kolejnego, znaczącego wzrostu liczby pasażerów. W ciągu ostatnich trzech – wakacyjnych – miesięcy bieżącego roku w stołecznym porcie obsłużono 5,7 mln pasażerów. Przed rokiem, w tym samym okresie, z usług warszawskiego lotniska skorzystało o 600 tys. osób mniej.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2017 r. odprawiło 15,8 mln pasażerów – o 23 proc. więcej niż rok wcześniej, a w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. – 13,7 mln. W sezonie lato 2018 port oferuje 123 połączenia regularne i 78 czarterowych.
W pierwszym półroczu tego roku ze wszystkich piętnastu krajowych lotnisk skorzystało 20,7 mln pasażerów – z czego 38% (7,9 mln) wybrało Lotniska Chopina w Warszawie.
Nie tylko wrzesień z rekordem Tegoroczny wrzesień to także kolejny rekordowy miesiąc w historii portu na Okęciu. W tym czasie Lotnisko Chopina odwiedziło 1,8 mln podróżnych. We wrześniu 2017 r. było ich 1,6 mln.
Od początku 2018 roku w stołecznym porcie zostało obsłużonych 13,7 mln pasażerów (od stycznia do września 2017 roku – 12 mln), z czego 12,4 mln w samym tylko ruchu międzynarodowym (wzrost o 18,8 proc.). Udział w nim pasażerów tranzytowych zbliżył się do poziomu 30 procent.
W okresie styczeń–wrzesień liczba wszystkich pasażerów korzystających z Lotniska Chopina wzrosła łącznie o 13,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku 2017.
Wzrosty rodzą wyzwaniaWszystkie te dane potwierdzają, że pozycja warszawskiego lotniska jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wciąż rośnie. Aby stołeczny port mógł nadal rozwijać się jako hub dla Europy Środkowo-Wschodniej, niezbędne jest także zbudowanie rozległej siatki krajowych połączeń i odpowiednie skomunikowanie Warszawy z lotniskami poza Mazowszem. Temu wedle zarządu Okęcia służyło otwarcie 2 września 2018 r., obsługiwanej przez LOT, nowej trasy do Portu Lotniczego Lublin (połączenie realizowane pięć razy w tygodniu, wylot z Lotniska Chopina o godz. 13:40).
Rodzi się też pytanie kiedy skończą się możliwości obsługi klientów przez obecną infrastrukturę. Port na Okęciu pęka w szwach i nie wiadomo czy planowana rozbudowa odbywa się z harmonogramem. Jest to na tyle paląca kwestia, że w Przedsiębiorstwie Państwowy „Porty Lotnicze”, który zarządza lotniskiem,
przeprowadzana jest obecnie kontrola przez ministerstwo infrastruktury.