Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Berlin-Tegel: Znienawidzony i ukochany port odchodzi w niepamięć

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Bloomberg/Barron’s

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Berlin-Tegel: Znienawidzony i ukochany port odchodzi w niepamięć
fot. Hans Knips/ Wikipedia
Port Berlin-Tegel wstrzyma operacje lotnicze już w połowie przyszłego miesiąca. Pierwotnie taką decyzję planowano wcielić w życie w listopadzie. Utrzymanie obiektu przestało się opłacać ze względu na kryzys wywołany wirusem COVID-19 – informuje "Bloomberg".

Ruch pasażerski na lotnisku Tegel spadł w minionym miesiącu aż o 95 proc. Wraz z innym stołecznym portem Schoenefeld przyjmuje w sumie 2000 podróżnych. Przed wybuchem pandemii było ich ponad 100 tys. Ponieważ stolica Niemiec planuje inaugurację nowego portu Berlin-Brandenburg 31 października, konsorcjum zarządzające regionalnymi lotniskami zagłosowało za zamknięciem Tegel na dwa miesiące z powodu niskiego popytu podczas pandemii.

– To będzie tymczasowe zatrzymanie operacji z opcją ponownego otwarcia, jeśli będzie to konieczne. Nie mogę powiedzieć, czy tak się stanie. Stary poziom natężenia ruchu z pewnością nie zostanie ponownie osiągnięty – przyznała rzeczniczka ministerstwa finansów Eva Henkel, ujawniając przy okazji, że udziałowcy zgodzili się z faktem, że utrzymanie obiektu nie jest już racjonalne z ekonomicznego punktu widzenia i zaakceptowali tymczasowe zamknięcie z datą 15 czerwca.

Ponowne jego otwarcie jest jednak mało prawdopodobne i według Engelberta Luetke-Daldrupa, prezesa powstającego portu Berlin-Brandenburg, byłoby uzasadnione, gdyby liczba pasażerów dziennie osiągnęła 50 tys. – Szczerze mówiąc, nie jestem optymistą, że osiągniemy takie liczby – dodał Luetke-Daldrup. Loty będą na razie obsługiwane w Schoenefeld na południowym wschodzie stolicy Niemiec, dopóki nie zostanie otwarty pod koniec października nowy stołeczny port, którego oddanie do użytku podróżnym opóźniło się o dziesięć lat.

Charakterystyczny sześciokątny terminal portu Tegel został ukończony w 1970 roku, kiedy Berlin Zachodni był wyspą na morzu komunizmu. Lotnisko cieszy się popularnością wśród podróżnych ze względu na jego niewielki rozmiar i bliskość centrum miasta. Obsłużyło w minionym roku aż 36 milionów pasażerów. Krytycy uważali, że obiekt jest zbyt ciasny i nie spełniał współczesnych potrzeb. Przyloty i odloty są w większości obsługiwane na tym samym poziomie, a do dyspozycji jest tylko podstawowa powierzchnia handlowa. Ponadto brakuje połączenia kolejowego z centrum.

Tegel, którego patronem jest pionier niemieckiego lotnictwa Otto Lilienthal, będzie drugim lotniskiem, które zostanie zamknięte w Berlinie w ostatnich latach. Wcześniej w 2008 roku zamknięto Tempelhof, również historyczny obiekt, na którego dwóch pasach startowych również lądowały samoloty alianckie z niezbędnym zaopatrzeniem podczas kryzysu związanego z blokadą Berlina w latach 1948-1949. Tegel finalnie ma zostać przebudowany na park technologiczny i uniwersytet.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem ZDG TOR pokazującym rolę lotnictwa w gospodarce oraz skalę globalnej pomocy dla branży, która przekroczy 100 mld USD. Raport ZDG TOR Pomoc publiczna dla linii lotniczych w czasie pandemii jest już do pobrania!
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Prawo i polityka

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Mateusz Kieruzal 02 listopada 2023

Radom: Inauguracja rejsów międzykontynentalnych (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Radom: Inauguracja rejsów międzykontynentalnych (zdjęcia)

Redakcja/inf. pras. 31 października 2023

Łódź przeznacza kolejne środki na pokrycie strat lotniska

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Prawo i polityka

Jordańskie dotacje dla lotów w cieniu wojny w Izraelu

Mateusz Kieruzal 02 listopada 2023

Radom: Inauguracja rejsów międzykontynentalnych (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Radom: Inauguracja rejsów międzykontynentalnych (zdjęcia)

Redakcja/inf. pras. 31 października 2023

Łódź przeznacza kolejne środki na pokrycie strat lotniska

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5