LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) przedłuża umowę współpracy z najstarszą na świecie linią lotniczą – KLM Royal Dutch Airlines. Kontrakt dotyczy obsługi technicznej regionalnej floty tego przewoźnika, KLM Cityhopper.
Współpraca z holenderską linią lotniczą rozpoczęła się w październiku 2015 roku. Pierwszym zleceniem były malowania siedmiu samolotów Embraer 190. Kolejne czynności obsługowe były wykonane na samolotach Embraer E170/E190. Przez ostatnie cztery lata współpracy pracownicy LOTAMS na flocie samolotów KLC przepracowali łącznie niemal ćwierć miliona roboczogodzin, wykonując m.in. malowania, przeglądy bazowe typu C1/C2/C3/C4 czy naprawy poszczególnych części lotniczych, które ulegają zużyciu lub podlegają okresowym przeglądom.
– Obsługa bazowa samolotów typu Embraer jest jedną z flagowych usług Spółki LOTAMS. Obsługujemy E-Jety linii lotniczych z całego świata (m.in. PLL LOT, British Airways CityFlyer, Air Dolomiti, Air Moldova czy Montenegro Airlines). LOTAMS i KLC mogą pochwalić się kilkuletnią, owocną współpracą. Tym bardziej cieszymy się dalszą perspektywą kooperacji i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby jeszcze lepiej dostosować się do wymagań klientów w zakresie usług świadczonych na rynku MRO – komentuje Aleksandra Juda, prezes zarządu LOTAMS.
Nowo podpisana umowa została zawarta na 5 lat, a jej pierwszy etap obejmuje obsługę techniczną 17 samolotów Embraer 175 oraz Embraer 190. Pierwsze samoloty przyleciały do Warszawy 27 października. Trzy samoloty o numerach rejestracyjnych PH-EZC, PH-EZS oraz PH-EZY wylądowały po godzinie 10:30 czasu lokalnego na Lotnisku Chopina. Samoloty lądowały jeden po drugim, w zaledwie kilkuminutowych odstępach. Ekipa złożona z sześcioosobowej załogi mieszanej powróciła tego samego dnia kolejnym lotem błękitnego przewoźnika do Amsterdamu.
Pracownicy LOTAMS byli odpowiednio przygotowani do przyjęcia samolotów i po zakończeniu czynności operacyjnych na lotnisku i ustawieniu samolotów na wybrane miejsca postojowe trzy zespoły, każdy złożony z dwóch mechaników i kierowcy, odholowały maszyny z płyty lotniska na teren LOTAMS. Dzięki wydaniu zgody przez wieżę oraz dyżurnego portu lotniczego mogliśmy obserwować niecodzienną sytuację, czyli holowanie dwóch samolotów jednocześnie. Trzeci samolot, ze względu na przydzielenie miejsca postojowego na końcu lotniska, nie mógł zostać przeholowany w tym samym czasie i dotarł na teren LOTAMS kilkanaście minut później.
W poniedziałek, 28 października, rozpoczęły się czynności obsługowe holenderskich statków powietrznych. Samolot PH-EZY stanął w hangarze nr 1 na malowanie, a PH-EZC oraz PH-EZS stanęły na dwóch sąsiednich slotach w hangarze nr 4 inicjując kampanię przeglądów bazowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.