Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOTAMS: Pierwszy D-Check B787 na samolocie PLL LOT

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Firma LOT Aircraft Maintenance Services pomyślnie zakończyła swój pierwszy przegląd typu D (D-Check) oraz pełną wymianę podwozia boeinga B787 Dreamliner dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Ten znaczący kamień milowy dodatkowo wzmacnia reputację polskiej firmy w dostarczaniu wiodących w branży rozwiązań w zakresie ciężkiej obsługi technicznej dla głównych komercyjnych samolotów Boeinga.

Pierwszy samolot jaki przeszedł przegląd ciężki typu D w Rzeszowie, to B787-8 LOT-u o rejestracji SP-LRD (MSN35941 / LN87), który do rodzimej linii był dostarczony 21 czerwca 2013 r. Maszyna poleciała do Rzeszowa dokładnie 26 marca br., a do Warszawy powróciła wczoraj 21 maja, a dziś (22 maja) zabierze pasażerów z Warszawy do Los Angeles (LO23). Kilka dni wcześniej na zakładkę do Rzeszowa na D-check przyleciał B787-8 o rejestracji SP-LRE. Następne maszyny B787 PLL LOT jakie przejdą D-Check w kolejnych latach to SP-LRF (ok. 2028 r.) oraz SP-LRG i SP-LRH (2029 r.). Natomiast pierwsze przeglądy D-Check dla większych B787-9 przypadają na 2030 r.

D-Check na B787, to zaangażowanie kilkudziesięciu pracowników technicznych, wykonujących tysiące rutynowych i nierutynowych zadań w mniej niż 60 dni. Trwająca prawie 8 tygodni kontrola obejmowała także całkowitą wymianę podwozia, demontaż i ponowny montaż krytycznych komponentów, dogłębne inspekcje strukturalne i remonty systemów, w tym awioniki, hydrauliki oraz silników.

- Z dumą ogłaszamy pomyślne zakończenie naszego pierwszego przeglądu D-check samolotu boeing B787 Dreamliner PLL LOT w naszym zakładzie w Rzeszowie. Jest to historyczne wydarzenie dla naszego zespołu, naszych partnerów i całego sektora MRO w regionie. Ta kompleksowa kontrola ciężkiej konserwacji to miesiące planowania, poświęcenia i precyzji naszych wysoko wykwalifikowanych inżynierów i techników. To dowód naszych możliwości, naszego rozwoju i naszego niezachwianego zaangażowania w najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości - możemy przeczytać na profilu LOTAMS na portalu LinkedIn.

Obecnie dzięki tej nowej opcji przeglądów typu D dla samolotów B787 LOTAMS nadal poszerza doświadczenie i wiedzę specjalistyczną w zakresie większości komercyjnych samolotów Boeinga dla klientów z całego świata.

Czym jest przegląd typu D tzw. D-Check?

D-Check to przegląd wykonywany co 6-12 lat, w zależności od typu/wersji samolotu, albo po określonej liczbie wylatanych godzin, opisany przez producenta w instrukcji obsługi technicznej samolotu. Jest on jednym z najdokładniejszych przeglądów, jakim poddawany jest samolot. W przypadku Dreamlinerów producent w instrukcji obsługi technicznej zaleca jego przeprowadzenie co około 12 lat. Czas, jaki jest niezbędny do przeprowadzenia tej kontroli to od 1 do 3-4 miesięcy w zależności od typu samolotu.

Przeglądy typu D (D-Check) to przede wszystkim inspekcje płatowca oraz jego systemów, usuwanie usterek, rozległe inspekcje struktury płatowca, zaawansowane naprawy strukturalne (np. korekty wcześniejszych napraw doraźnych), wymiany części i podzespołów, modyfikacje samolotu i jego podzespołów oraz próby funkcjonalne płatowca i jego systemów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

33 lata współpracy Emirates z Dilmah i 33 mln filiżanek herbaty

Pasażer i linie lotnicze

33 lata współpracy Emirates z Dilmah i 33 mln filiżanek herbaty

Emirates 21 maja 2025

DGRSZ: Pierwszy etap szkolenia polskich pilotów F-35

Biznes i przemysł

Q400 miał zrewolucjonizować rynek. Universal Air zawiesza loty

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOTAMS pierwszym autoryzowanym centrum serwisowym Embraer E2 w Europie

Biznes i przemysł

LOTAMS pierwszym autoryzowanym centrum serwisowym Embraer E2 w Europie

inf. pras. 15 kwietnia 2025

LOTAMS: Pierwszy przegląd typu A embraera E195-E2 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

33 lata współpracy Emirates z Dilmah i 33 mln filiżanek herbaty

Pasażer i linie lotnicze

33 lata współpracy Emirates z Dilmah i 33 mln filiżanek herbaty

Emirates 21 maja 2025

DGRSZ: Pierwszy etap szkolenia polskich pilotów F-35

Biznes i przemysł

Q400 miał zrewolucjonizować rynek. Universal Air zawiesza loty

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOTAMS pierwszym autoryzowanym centrum serwisowym Embraer E2 w Europie

Biznes i przemysł

LOTAMS pierwszym autoryzowanym centrum serwisowym Embraer E2 w Europie

inf. pras. 15 kwietnia 2025

LOTAMS: Pierwszy przegląd typu A embraera E195-E2 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5