Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Zawieszamy połączenia z Chinami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Zawieszamy połączenia z Chinami
fot. PLL LOT
Nasz narodowy przewoźnik zdecydował się na krok podobny do wielu innych przewoźników i zawiesza połączenia z Państwem Środka, które zmaga się z epidemią choroby wywoływanej przez nowego wirusa. Decyzja wchodzi w życie już dziś!

W związku z ogłoszonym przez Międzynarodową Organizację Zdrowia (WHO) komunikatem dotyczącym rozprzestrzeniania się koronawirusa 2019-nCoV i po konsultacji z Ministerstwem Zdrowia i sztabem działającym przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Zarząd Polskich Linii Lotniczych LOT podjął decyzję o tymczasowym zawieszeniu rejsów do Pekinu do 9 lutego br. Decyzja ta jest podyktowana szczególną troską o zapewnienie pełnego bezpieczeństwa Pasażerom i członkom Załogi LOT-u – czytamy w komunikacje przewoźnika.

Samolot, który wyleci z Warszawy do Pekinu w 31 stycznia br., przywiezie do Polski członków załogi LOT-u pozostających w Chinach oraz tych pasażerów z Polski i Unii Europejskiej, którzy zdecydują się wrócić do kraju. LOT jest w stałym kontakcie z przedstawicielami rządu przy organizowaniu dodatkowych rejsów dla Polaków, gdy będzie taka potrzeba – informują Polskie Linie Lotnicze LOT.

Od pewnego czasu obserwujemy rozwój tajemniczej epidemii zapalenia płuc. To przerażające zjawisko, którego epicentrum jest chińskie mieście Wuhan, przykuwa uwagę całego świata, podsyca strach i obawy przed najgorszymi konsekwencjami, przywodząc na myśl historie o średniowiecznych plagach, czy nawet apokaliptyczne wizje. A jednak, nie możemy powiedzieć, że najnowsze, tajemnicze zapalenie płuc, wywoływane przez koronawirus 2019-nCoV jest czymś zupełnie bez precedensu we współczesnym świecie. Kilkanaście lat temu, także w Chinach, zaczęła się przecież epidemia SARS.

Przez ostatnie 17 lat Chiny dokonały olbrzymiego postępu w rozwoju infrastruktury transportowej, poprawie mobilności oraz poziomu życia obywateli. Obecnie mówimy o drugim największym rynku lotniczym świata oraz kraju, dysponującym największą siecią kolei dużych prędkości na świecie. Postęp ten ma odzwierciedlenie w liczbach – w 2002r., kiedy wybuchła epidemia SARS, w prowincji Guangdong, miejscu jej narodzin, dziennie podróże pociągami odbywało 204 tys. osób. W 2018 r., w prowincji Hubei, której stolicą jest miasto Wuhan, dziennie podróże koleją odbywa 458 tys. osób. Jeszcze większy wzrost mobilności cechuje podróże międzynarodowe obywateli Państwa Środka – w 2002 r., na pokładach samolotów lecących z oraz do Chin podróżowało około 35 tys. pasażerów dziennie. W 2018 r. ta liczba wzrosła do 205 tys. pasażerów dziennie. Co więcej, wszystkie te liczby to dane uśrednione, podczas gdy nowa choroba wybuchła z pełną siłą w czasie poprzedzającym Chiński Nowy Rok, czyli okresie określanym jako “największa migracja na świecie”, na który zaplanowanych jest około 3 mld podróży.

O tym jak zmiany w mobilności mieszkańców Państwa Środka wpłynęły na rozprzestrzenianie się choroby piszemy w raporcie "Strach, propaganda, izolacja – koronawirus z Wuhan zmienia Chiny i Azję".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak zmieniała się prezentacja safety video na przestrzeni lat?

Pasażer i linie lotnicze

Jak zmieniała się prezentacja safety video na przestrzeni lat?

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2023

Gwiazdka z Emirates w poczekalniach i na pokładzie samolotów

Pasażer i linie lotnicze

Air France, Etihad i Lufthansa kłamały w sprawie bycia eko

Prawo i polityka

Zobacz również:

Postępująca izolacja Chin

Prawo i polityka

Postępująca izolacja Chin

Aleksander Domański 31 stycznia 2020

Ewakuacja Polaków z Wuhan do połowy następnego tygodnia

Prawo i polityka

Ewakuacja Polaków z Wuhan do połowy następnego tygodnia

Aleksander Domański 31 stycznia 2020

Raport: Strach, propaganda, izolacja – koronawirus z Wuhan zmienia Chiny i Azję

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Jak zmieniała się prezentacja safety video na przestrzeni lat?

Pasażer i linie lotnicze

Jak zmieniała się prezentacja safety video na przestrzeni lat?

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2023

Gwiazdka z Emirates w poczekalniach i na pokładzie samolotów

Pasażer i linie lotnicze

Air France, Etihad i Lufthansa kłamały w sprawie bycia eko

Prawo i polityka

Zobacz również:

Postępująca izolacja Chin

Prawo i polityka

Postępująca izolacja Chin

Aleksander Domański 31 stycznia 2020

Ewakuacja Polaków z Wuhan do połowy następnego tygodnia

Prawo i polityka

Ewakuacja Polaków z Wuhan do połowy następnego tygodnia

Aleksander Domański 31 stycznia 2020

Raport: Strach, propaganda, izolacja – koronawirus z Wuhan zmienia Chiny i Azję

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5