Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze
fot. Vága Floghavn
Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzyły z liniami lotniczymi SAS zapisy umowy code-share o 23 nowe kierunki, głównie w krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii. Pasażerom lecącym z Warszawy będzie łatwiej dostać się na odległe Wyspy Owcze, do leżącego za kołem podbiegunowym norweskiego miasta Tromsø, czy na szwedzką wyspę Gotlandia.

Flagowy przewoźnik lotniczy znad Wisły prezentując swoją nową, pięcioletnią strategię na lata 2024-2028 poinformował, że partnerstwo ze skandynawskimi linami lotniczymi SAS w ramach umowy „dzielenia się kodami” (code-share) zostało zacieśnione.

LOT i SAS to członkowie lotniczego sojuszu Star Alliance, lecz code-share’owe partnerstwo między dwoma przewoźnikami obowiązywało do tej pory w ograniczonym stopniu. Umową objęte były rejsy SAS-u z Warszawy do Kopenhagi oraz połączenia krajowe skandynawskiego przewoźnika z Oslo do Alesund, Trondheim i Tromsø.

Ostatnie zacieśnienie współpracy spowodowało, że pasażerowie, rezerwujący bilety przez kanały sprzedażowe LOT-u na przeloty już w sezonie zimowym, zyskali możliwość podróży z jedną przesiadką w Kopenhadze, Oslo lub Sztokholmie do 24 nowych miast. Podróżni w kopenhaskim porcie Kastrup mogą skorzystać z lotów transferowych do Birmingham, Dublina, Edynburga, Manchesteru i Vagar (Wyspy Owcze).

Wulkaniczny archipelag położony na Oceanie Atlantyckim, między Wielką Brytanią, Islandią a Norwegią, który jest terytorium autonomicznym Królestwa Danii, wydaje się być najbardziej ciekawy z punktu widzenia polskich turystów. Do tej pory Polacy, którzy chcieli odwiedzić Wyspy Owcze rezerwowali kilka różnych biletów lotniczych, co w przypadku anulacji lotów spowodowanych zbyt dużym wiatrem w Vagar przysparzało sporo problemów. Od teraz, wszystkie rejsy mogą być na jeden rezerwacji (ten sam kod PNR), a pasażer nie będzie musiał martwić się o ewentualne problemy wynikające z zakłóceń lotów.

W przypadku podróży przez port lotniczy Oslo-Gardermoen podróżni zyskują możliwość przesiadki na samoloty SAS-u lecące do Alta, Bardufoss, Bodø, Dublina, Evenes (Harstad/Narwik), Haugesund, Kristiansund, Manchesteru oraz Molde.

Partnerstwo polskich i skandynawskich linii lotniczych zakłada także dziesięć kierunków SAS-u, które oferowane są ze sztokholmskiego potu lotniczego Arlanda. Przez stolicę Szwecji pasażerowie PLL LOT będą mogli lecieć do Edynburga, Helsinek, Lulei, Östersund, Skelleftei, Turku, Umei, Vaasa i Visby (Gotlandia).

Poszerzona współpraca zakłada, że kod SAS-u, „SK”, umieszczany będzie w przypadku rejsów LOT-u z warszawskiego Lotniska Chopina do trzech przesiadkowych portów lotniczych: Kopenhagi, Oslo i Sztokholmu, a także w przypadku połączeń krajowych do Lublina, Poznania i Wrocławia oraz lotów do miast w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, takich jak Belgrad (Serbia), Budapeszt (Węgry), Koszyce (Słowacja), Lublana (Słowenia), Sarajewo (Bośnia i Hercegowina) oraz Zagrzeb (Chorwacja).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij