Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT w Libanie. Klientów nie brakuje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT w Libanie. Klientów nie brakuje
fot. Piotr Chrobot/ unsplash
– Obecnie między Warszawą a Bejrutem samoloty latają pełne. Od 10 do 15 proc. pasażerów na każdym rejsie to Polacy. Warto podkreślić, że bardzo dużą część z nich stanowią grupy pielgrzymkowe, które przylatują do Libanu na tydzień. Od lipca do września na każdym rejsie mieliśmy przynajmniej jedną taką wycieczkę – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Carmen Sakr, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży PLL LOT w Libanie.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Czy Polskie Linie Lotnicze LOT osiągnęły sukces w Libanie?

Carmen Sakr, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży PLL LOT w Libanie: Tak, PLL LOT stał się bardzo popularny. Rejsy między Warszawą a Bejrutem są wykonywane od czerwca 2019 r. Od tego czasu Libańczycy zaprzyjaźnili się z polskim przewoźnikiem, ale w trakcie pandemii COVID-19 połączenie niestety musiało zostać zawieszone. Teraz rejsy odbywają się normlanie i notują bardzo dobre wyniki.

Czy rejsy do Bejrutu są dla LOT-u dochodowe?

Oczywiście, że tak. Jeśli loty nie byłyby rentowne, LOT nie latałby do Libanu. W tym roku musieliśmy zmniejszyć liczbę rejsów, z pięciu do dwóch rotacji w tygodniu, głównie z powodu strajku kontrolerów ruchu lotniczego w Warszawie.

Strajk się jednak skończył. Dlaczego liczba lotów nie powróciła do wcześniej planowanej?


Decyzja o ograniczeniu liczby lotów została podjęta od razu na cały sezon letni. Obecnie między Warszawą a Bejrutem samoloty latają pełne. Od lipca do końca września każdy rejs był wypełniony w 100 proc.

Czy połączenie ma charakter tranzytowy czy raczej obsługuje ruch pomiędzy Polską a Libanem?


Od 80 do 85. proc. naszych pasażerów korzysta z tego połączenia jako lotu tranzytowego. Klienci korzystają z lotów przez Warszawę, aby dalej polecieć do Ameryki i Europy. Do najpopularniejszych miejsc docelowych możemy zaliczyć Niemcy, Szwecję, Francję, zaś na obszarze USA Los Angeles i Nowy Jorku. Są to przede wszystkim rodziny Libańczyków rozsianych po całym świecie – nasza diaspora jest bardzo duża.

W momencie przywrócenia połączenia w marcu LOT zaoferował bardzo korzystne ceny przelotów, co sprawiło że bilety na loty w lipcu i sierpniu wyprzedały się natychmiastowo.

Carmen Sakr, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży PLL LOT w Libanie.


Czy rozkład lotów mógłby być lepszy? Lądowania w Bejrucie odbywają się o godz. 02:55.

Jeśli pasażer szuka lotu w dobrej cenie, nie patrzy na godziny lotów. Większość pasażerów nie ma problemu z wylotem z Bejrutu o godz. 03:50 czasu lokalnego, gdyż tego samo dnia w godzinach rannych może już dolecieć do docelowej destynacji.

Ilu Polaków korzysta z tego połączenia?

Od 10 do 15 proc. pasażerów na każdym rejsie to Polacy. Warto podkreślić, że bardzo dużą część z nich stanowią grupy pielgrzymkowe, które przylatują do Libanu na tydzień. Od lipca do września na każdym rejsie mieliśmy przynajmniej jedną taką wycieczkę.

Jak wygląda popyt na tej trasie? Jeśli LOT zdecydowałby się przywrócić pięć lotów tygodniowo, czy samoloty udałoby się wypełnić?

Zwiększone oferowanie nie byłoby za duże. Wielu klientów przylatujących dotąd do Bejrutu samolotami LOT-u jest zmuszona obecnie korzystać z oferty innych przewoźników. Linie, które skorzystały na redukcji liczby wykonywanych połączeń z Warszawy to głównie Turkish Airlines i Lufthansa.

Dlaczego połączenie zostanie w sezonie zimowym zawieszone?

Połączenie charakteryzuje się dużą sezonowością. W sezonie zimowym nie ma aż takiego zapotrzebowania na loty do i z Bejrutu. Ostatni rejs odbędzie się 28 października.  W następnym sezonie zimowym pomiędzy dwoma stolicami powinno odbywać się pięć lotów tygodniowo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5