Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT: Trent 1000 ciągle niesprawne. Dwa dreamlinery uziemione, dwa na przeglądach w Abu Zabi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT: Trent 1000 ciągle niesprawne. Dwa dreamlinery uziemione, dwa na przeglądach w Abu Zabi
fot. Piotr Bożyk
Silniki Rolls-Royce Trent 1000 ciągle sprawiają problemy. Obecnie dwa Boeingi 787 LOT są uziemione. Cykl napraw może się dodatkowo wydłużyć przez koronawirusa – brytyjskie zakłady pracują bowiem w ograniczonym zakresie i skupiają się na obsłudze floty niezbędnej do przewozy towarów oraz maszyn wojskowych.

Z informacji przekazanych nam przez PLL LOT wynika, że w związku z wymaganą naprawą silników Rolls-Royce Trent 1000, obecnie z operacji wyłączone są dwa z piętnastu Boeingów 787 (o znakach rejestracyjnych: SP-LSF, SP-LRA). – Dodatkowo 2 z nasze maszyn przechodzą cykliczny przegląd strukturalny w Abu Zabi (SP-LRE, SP-LRG). Samoloty wrócą do swojej bazy w Warszawie po przeglądzie. Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem – podkreśla LOT.

Brak dostępności wszystkich Dreamlinerów nie jest obecnie palącym problemem ze względu na minimalny ruch lotniczy. – Zgodnie z decyzją rządu polskiego o wstrzymaniu ruchu międzynarodowego z kraju, LOT zawiesił regularne połączenia lotnicze. Jedyne rejsy jakie są obecnie wykonywane to połączenia w ramach operacji #LOTdoDomu oraz specjalne przeloty Cargo. Na potrzeby tych działań wykorzystywana jest także flota Boeingów 787 Dreamliner LOT-u – przypomina przewoźnik.

Jeszcze pod koniec lutego Rolls-Royce zapewnił, że epidemia koronawirusa wywołującego chorobę COVID, nie powinna mieć wpływu na wyniki w bieżącym roku. Przedstawiciele spółki zapewniali wówczas, że dostawa silników szerokokadłubowych przebiega normalnie, a łańcuch dostaw nie został zakłócony.

Obecnie nie ma szczegółowych informacji na temat wpływu pandemii na działalność produkcyjną, ale firma w komunikacie z 27 marca poinformowała, że na kolejny tydzień znacznie ogranicza działalność i poświęci ten czas na usprawnienie procesów w celu przystosowania się do dłuższej działalności w zmienionych warunkach wynikających m.in. z konieczności zapewniania większego odstępu pomiędzy pracownikami. – Pozwoli nam to skoncentrować się na wspieraniu kluczowych klientów oraz operacji frachtu lotniczego – podkreśla Rolls-Royce.

Producent został także wskazany przez brytyjski rząd jako jeden z kluczowych dostawców dla wojska i ma nadal zapewniać sprawnie funkcjonowanie silników napędzających nie tylko wojskowe samoloty, ale także okręty. Trudno więc spodziewać się szczególnie istotnych wysiłków w zakresie napraw Trent 1000.

Ciężka sytuacja przewoźników lotniczych związana z silnikami Rolls-Royce’a trwa już od prawie dwóch lat i ma charakter globalny – trudności sprawiają zużywające się szybciej niż zakładał producent łopatki silnika. Jeszcze na początku tego roku 2019 liczono na to, że problem silników Trent 1000 zostanie rozwiązany do maja, ale tak się nie stało. Później pojawiały się kolejne daty. W dobie pandemii terminy nie są zbyt istotne, ale warto pamiętać, że ta kwestia, podobnie jak uziemienie MAXów, nie została rozwiązana. Na naprawy silników Trent 1000 Rolls-Royce wydał już 1,4 mld funtów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

„Niezgodne z prawem środki przymusu”. Apel Rosji do ICAO

Prawo i polityka

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Pozostałe z wątku:

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

„Niezgodne z prawem środki przymusu”. Apel Rosji do ICAO

Prawo i polityka

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij