Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT szuka pilotów


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras./ Redakcja

Data publikacji:
2018-06-22 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ryne Lotniczy.pl/ PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT szuka pilotów
fot. Marcin Chmielewski
LOT planuje pozyskać do końca 2019 r. 300 dodatkowych pilotów do swoich baz operacyjnych w Warszawie i Budapeszcie. Narodowy przewoźnik uruchomił niedawno połączenie z Budapesztu do Londynu. Wcześniej  do Nowego Jorku i Chicago, a także do Krakowa. 
LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów na samoloty Bombardier Q400 i Embraer 170/190. Dla pilota z licencją i wymaganym nalotem przewoźnik sfinansuje koszty szkolenia na typ samolotu, czyli Type Rating. W związku z rozwojem LOT-u w ciągu trzech lat możliwe jest uzyskanie szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner.

– W odróżnieniu od wielu linii lotniczych LOT zapewnia nowym pilot pełen pakiet szkoleń, za które nie muszą oni ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Dodatkowo w przeciwieństwie do innych linii w regionie dajemy naszym lotnikom możliwość rozwoju zawodowego. Zasady awansowania nie są oparte wyłącznie na starszeństwie, lecz w pierwszej kolejności na faktycznych umiejętnościach i doświadczeniu – mówi Adrian Kubicki, dyr. Komunikacji korporacyjnej LOT. – Bazą operacyjną dla nowych pilotów będą Warszawa albo Budapeszt. Ofertę kierujemy w dużej mierze do kandydatów z Europy Środkowo-Wschodniej, np. z Węgier, Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Serbii, Słowenii, Litwy, Łotwy i Estonii. W ciągu najbliższych tygodni na każdym z tych rynków pojawią się przedstawiciele naszego brokera LOT Crew, żeby zaprezentować naszą ofertę w ramach dni otwartych – zapowiada.

Wymagania wobec kandydatów na kapitanów to m.in.: ważna licencja liniowa, ważne badania medyczne pierwszej klasy, nalot co najmniej 3 000 godzin, z tego co najmniej 1 000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana, język angielski na poziomie 5 w skali ICAO i prawo do pracy na terenie UE. LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga znajomości języka polskiego. Od kandydatów na pierwszego oficera wymaga się m.in. licencji liniowej (może być to licencja „frozen”) i nalotu ogólnego minimum 200 godzin.

Z LOT-em współpracuje dziś już ponad 600 pilotów, którzy wykonują regularne rejsy rozkładowe i czarterowe. Rozpoczynając współpracę z LOT-em, pilot zyskuje wszechstronne możliwości rozwoju: od turbośmigłowego Bombardiera Q400 poprzez wąskokadłubowe samoloty odrzutowe typu Embraer i Boeing 737 (w tym B737 MAX 8) do szerokokadłubowego Boeinga 787 Dreamliner.

LOT jest jedyną linią z Europy Środkowo-Wschodniej posiadającą istotny i stale rozwijający się segment lotów dalekodystansowych. Dzisiaj polski przewoźnik ma we flocie 10 samolotów B787 Dreamliner, ale biorąc pod uwagę bieżące zamówienia, do końca 2019 r. ich liczba we flocie wzrośnie do 15. - Tym samym flota samolotów szerokokadłubowych już za rok będzie większa od np. Austrian Airlines czy Eurowings, a porównywalna m.in. z liniami SAS i Finnair – mówi Kubicki.

Oprócz pięciu dodatkowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych z zamówionych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, których liczba do końca 2019 r. zwiększy się z czterech obecnie do 12. W lipcu br. zakończą się dostawy sześciu dodatkowych Embraerów 195, a do końca roku do floty zostaną dołączone cztery Embraery 190.

Według portalu Flight Global, LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. W ub. roku LOT przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln.

Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 101 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio i Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

W styczniu 2019 r. LOT będzie obchodził 90. rocznicę powstania, w związku z czym znajduje się w gronie europejskich linii lotniczych z największym doświadczeniem. W 2017 r. LOT zarobił 288 mln zł na działalności podstawowej (EBITDA). Rok wcześniej było to 188 mln zł na plusie.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT rozwija się na Węgrzech. Nowe połączenie z Budapesztu do Londynu

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozwija się na Węgrzech. Nowe połączenie z Budapesztu do Londynu

Emilia Derewienko 21 czerwca 2018

Olsztyn-Mazury: Ruszyło pierwsze w historii połączenie czarterowe

Pasażer i linie lotnicze

Olsztyn-Mazury: Ruszyło pierwsze w historii połączenie czarterowe

Emilia Derewienko 21 czerwca 2018

Bydgoszcz: Onur Air rozpoczyna loty do Antalyi

Pasażer i linie lotnicze

Bydgoszcz: Onur Air rozpoczyna loty do Antalyi

Emilia Derewienko 21 czerwca 2018

 

Emirates Airlines po raz pierwszy w Chile

Pasażer i linie lotnicze

Emirates Airlines po raz pierwszy w Chile

09 lipca 2018

Austrian Airlines modyfikują siatkę połączeń

Pasażer i linie lotnicze

Austrian Airlines modyfikują siatkę połączeń

09 lipca 2018

Szczecin: Pierwsze półrocze z 10-proc. wzrostem

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: Pierwsze półrocze z 10-proc. wzrostem

09 lipca 2018

TYLKO U NAS: CPK wchłania Luxtorpedę

Infrastruktura i lotniska

TYLKO U NAS: CPK wchłania Luxtorpedę

09 lipca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS