Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT przeprasza za zrzutkę w Pekinie. „Nasz station manager popełnił błąd”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT przeprasza za zrzutkę w Pekinie. „Nasz station manager popełnił błąd”
fot. PLL LOT
Pracownik PLL LOT pożyczył od czterech pasażerów pieniądze na naprawę usterki. Teraz linia przeprasza i obiecuje wyciągnięcie wniosków. – Ustalamy, dlaczego nasz station manager nie miał potrzebnej kwoty ze sobą. Wiemy, że pożyczenie pieniędzy od pasażerów to była bardzo zła decyzja – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Konrad Majszyk z biura prasowego Polskich Linii Lotniczych LOT.

Niecodzienna sytuacja miała miejsce na lotnisku w Pekinie. Dreamliner polskiego przewoźnika nie mógł odlecieć do Warszawy z powodu usterki pompy paliwowej. Aby zmniejszyć opóźnienie i umożliwić szybszy start samolotu, przedstawiciel LOT-u postanowił… pożyczyć pieniądze na naprawę od czterech pasażerów. I chociaż kwota w wysokości 1300 zł została zebrana, ruch przedstawiciela LOT-u nie spotkał się z aprobatą pasażerów.

LOT bije się w pierś

„Przepraszamy naszych Pasażerów za opóźnienie i powstałe z tego powodu niedogodności. Z naszych ustaleń wynika, że doszło do błędów pracownika Boeinga i pracownika LOT-u. Przedstawiciel Boeinga, który był odpowiedzialny za wydanie części potrzebnej do naprawy usterki Dreamlinera, oczekiwał zapłaty w gotówce. Nie powinien tego zrobić, ponieważ rozliczenia z LOT-em są bezgotówkowe” – czytamy w oficjalnym komunikacie przewoźnika.

Jak się okazało, pracownik LOT-u nie dysponował odpowiednią kwotą w gotówce, co także jest przedmiotem wyjaśnień. Przedstawiciel linii chciał maksymalnie przyspieszyć wylot i tak już opóźnionego samolotu do Polski. Z jego relacji wynika, że podjął wówczas decyzję, by poprosić o wsparcie wąskie grono pasażerów, których, jak twierdzi, znał.

„To była jego wyłączna decyzja, nie konsultował jej z nikim w LOT” – podkreśla narodowy przewoźnik. I dodaje, że rozumie dobre intencje station managera, jednak z punktu widzenia firmy decyzja była błędna. „Nigdy na żadnym etapie nie powinien angażować pasażerów w takiej sytuacji. Pieniądze zostały im zwrócone bezpośrednio po lądowaniu w Warszawie. Wyciągniemy z tej sytuacji wnioski i konsekwencje” – obiecuje LOT w komunikacie. Usterka Boeinga 787 Dreamliner o numerze rejestracyjnym SP-LRH została usunięta w Pekinie, a rejs LO92 dotarł wczoraj z opóźnieniem do Warszawy.

„Nie kontrolujemy dziennikarzy”

W rozmowie z naszym portalem Konrad Majszyk odniósł się także do doniesień z money.pl, jakoby LOT już na lotnisku w Warszawie kontrolował dziennikarzy, chcących porozmawiać z pasażerami feralnego rejsu. – LOT nie ma nic wspólnego ze Strażą Ochrony Lotniska. Ona podlega PPL-owi – tłumaczy przedstawiciel przewoźnika.

Po październikowym strajku w porcie na Okęciu wciąż obowiązuje zakaz nagrywania. Jak dowiedział się Rynek Lotniczy, służby mogły zareagować na pojawienie się na lotnisku dziennikarzy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Biznes i przemysł

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

LOT: Rumunia i Mołdawia kluczowymi rynkami. Do Oradei od 1 lipca?

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Biznes i przemysł

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Łukasz Malinowski 22 marca 2024

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Biznes i przemysł

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

LOT: Rumunia i Mołdawia kluczowymi rynkami. Do Oradei od 1 lipca?

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Biznes i przemysł

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Łukasz Malinowski 22 marca 2024

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5