LOT podbija Bałkany. Do Dubrownika i Podgoricy polecimy także zimą - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT podbija Bałkany. Do Dubrownika i Podgoricy polecimy także zimą


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-08-08 09:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
LOT/ Łukasz Malinowski

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT podbija Bałkany. Do Dubrownika i Podgoricy polecimy także zimą
Pixabay
Polacy chętnie latają na Bałkany. LOT stara się to wykorzystać i rozwija siatkę połączeń w regionie. Czy uda mu się powalczyć z Austriakami i Turkami także o pasażerów z regionu?
Dubrownik i Podgorica także w sezonie zimowym

Ogromną popularnością cieszą się uruchomione w maju tego roku loty do chorwackiego Dubrownika. Zachęciło to LOT do podjęcia decyzji o utrzymaniu tego połączenia także w sezonie zimowym. Od lipca można już nabyć bilety na trasę Warszawa – Dubrownik także na sezon zimowy. Od końca października do marca 2019 roku narodowy przewoźnik będzie tam latał cztery razy w tygodniu: w poniedziałki, czwartki, piątki i soboty. Obecnie loty prowadzone są sześć razy w tygodniu. Połączenie to jest i będzie obsługiwane Embraerami 170, 175 i 195.

LOT zdecydował także o utrzymaniu w sezonie zimowym zainaugurowanych w te wakacje lotów do Podgoricy w Czarnogórze. Bilety w systemie sprzedażowym dostępne są od początku sierpnia. Od końca października do końca marca 2019 roku do Podgoricy będzie można wybrać się LOT-em cztery razy w tygodniu: w poniedziałki, środy, czwartki i soboty. Rejsy będą się odbywały Embraerem 170.

Wcześniej okazało się, że kierunek ma tak duży potencjał, że LOT zdecydował się na zwiększenie częstotliwości lotów w sezonie wakacyjnym do sześciu w tygodniu.

– Bałkany to ciekawy i słabo zagospodarowany lotniczo rynek. Lokalni przewoźnicy są słabi, nie oferują praktycznie połączeń dalekodystansowych. Spośród dużych linii, najsilniejsze w tym regionie zawsze były Austrian Airlines i Turkish Airlines. LOT może jednak zaoferować atrakcyjne cenowo połączenia przesiadkowe do Ameryki lub Azji z bałkańskich stolic – nie ma tam dużego rynku, ale jest pewna grupa zamożnych klientów. Z kolei loty do Splitu czy Dubrownika są atrakcyjne, bo coraz więcej i nie tylko polskich turystów zdaje sobie sprawę, że samolot jest niewiele droższym, a znacznie wygodniejszym sposobem wyjazdu na wakacje niż własne auto. Pozycję LOT-u na pewno wzmacnia tez bliskość kulturowa i językowa – mówi Dominik Sipiński, analityk Polityki Insight i ch-aviation.

Zadar i Split wrócą następnym latem

W te wakacje LOT zdecydował się także na wprowadzenie do swojej oferty połączeń do Splitu i Zadaru. One również spotkały się z dobrym przycięciem i zachęciły firmę do utrzymania ich także w następnym okresie wakacyjnym. Efektem tej decyzji jest możliwość zakupu od początku sierpnia biletów na przyszły rok.

Rejsy będą odbywały się od końca kwietnia do końca września 2019 r. raz a tygodniu. Do Splitu polecimy w niedzielę Embraerem 195, zaś do Zadaru dostaniemy się w sobotę na pokładzie Q400.

Według danych Polskiej Izby Turystyki (PIT) Chorwację w roku 2017 był siódmym najpopularniejszym miejscem odwiedzanym przez Polaków w sezonie letnim. Tuż za nią znalazła się Albania a przed nią cieszące się największą popularnością Grecja, Bułgaria, Hiszpania, Turcja i Egipt. W odróżnieniu od państw z pierwszej piątki zestawienia do Chorwacji, Czarnogóry czy Albanii Polacy bardzo często udają się na własną rękę, a nie z biurami podróży. To zaś oznacza, że rzeczywista liczba turystów jest większa, niż to wynika z danych o turystyce zorganizowanej zbieranej przez PIT.

– Polacy coraz intensywniej eksplorują kierunki bałkańskie i w dużej mierze robią to z pominięciem biur podróży a w konsekwencji planują dojazdy indywidualne. Nic dziwnego, że LOT jest zadowolony z wypełnienia samolotów na swoich trasach i część z nich już teraz przekształca w połączenia całoroczne. Podgorica oferuje nie tylko letnie atrakcje turystyczne związane z bliskością Adriatyku, ale i zimowy dostęp do pobliskich ośrodków narciarskich. Podobnie Chorwacja, która także ze względu na bogactwo i różnorodność zabytków rozwija swoją całoroczną turystykę – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

LOT stawia na Bałkany

W sumie narodowy przewoźnik obsługuje już 12 kierunków na Bałkanach. W ofercie na lato dostępne są loty do Dubrownika, Zagrzebia, Splitu, Puli, Zadaru, Skopje, Podgoricy, Belgradu, Ljubljany, Sofii, Bukaresztu i Kluż-Napoki.

– Przedłużenie operacji także na sezon zimowy (Podgorica i Dubrownik) oraz przeniesienie oferty letniej na przyszły rok (Zadar i Split) to dowód na to, że rejsy bałkańskie cieszą się dużym zainteresowaniem pasażerów i z nadwyżką spełniają pokładane przez nas założenia dotyczące obłożenia i rentowności – podkreśla Konrad Majszyk z biura prasowego PLL LOT.

Zdecydowanie najmocniej obstawianym przez LOT kierunkiem jest Chorwacja. Obecnie przewoźnik lata aż do pięciu miast w tym państwie i zdaje się rozważać większą obecność na tym rynku. Pod koniec czerwca LOT i fundusz 4K Invest, który kontroluje m.in. Adria Airways miały wyrazić zainteresowanie Croatia Airlines. Zagrzeb jest bowiem zainteresowany prywatyzacją swojego przewoźnika.

– LOT rozochocił się udanym przejęciem 49 proc. akcji Regional Jet w Estonii, ale Croatia Airlines to zupełnie inna linia. Jest na skraju bankructwa, nieefektywna, z olbrzymim przerostem zatrudnienia, silnymi związkami zawodowymi i zaskakująco słabym rynkiem lokalnym, biorąc pod uwagę turystyczność Chorwacji. Nawet w regionie przegrywa konkurencję z Adria Airways czy Air Serbią. LOT musiałby przygotować się na olbrzymie wyzwania restrukturyzacyjne i duże nakłady finansowe, jeśli chciałby rozwinąć chorwacką linię. Zresztą w samej Chorwacji też polski przewoźnik nie jest wymieniany jako preferowany inwestor – podkreśla Sipiński.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT uruchamia nowy salonik biznesowy Mazurek (ZDJĘCIA)

Infrastruktura i lotniska

LOT uruchamia nowy salonik biznesowy Mazurek (ZDJĘCIA)

Emilia Derewienko 06 sierpnia 2018

Mikosz, Kenya Airways: Związkowcy LOT-u ponieśli porażkę intelektualną (cz.1)

Biznes i przemysł

Mikosz, Kenya Airways: Związkowcy LOT-u ponieśli porażkę intelektualną (cz.1)

Magdalena Wosińska 06 sierpnia 2018

Milczarski: Nowe trasy LOT-u dopiero w 2019 roku

Biznes i przemysł

Milczarski: Nowe trasy LOT-u dopiero w 2019 roku

Emilia Derewienko 03 sierpnia 2018

 

Dobry początek 2018 roku na rynku transportu lotniczego

Infrastruktura i lotniska

Dobry początek 2018 roku na rynku transportu lotniczego

09 sierpnia 2018

Debiut Airbusa A380 linii Hi Fly

Biznes i przemysł

Debiut Airbusa A380 linii Hi Fly

09 sierpnia 2018

Rekordowy miesiąc w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury

Infrastruktura i lotniska

Rekordowy miesiąc w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury

09 sierpnia 2018

Spadek liczby pasażerów w Lublinie

Infrastruktura i lotniska

Spadek liczby pasażerów w Lublinie

09 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS