Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-19 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA
fot. Piotr Bożyk
Uziemiony od marca 2019 roku model Boeinga 737 MAX, może wrócić do latania – w środę oficjalną zgodę wydała na to amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA). Polskie Linie Lotnicze LOT, które mają w swojej flocie pięć tych samolotów oraz dziesięć zamówionych, czekają jeszcze na decyzję europejskich organów.
Wydana w środę (18 listopada) zgoda amerykańskiej Federalnej Agencji Lotnictwa, odpowiadającej za bezpieczeństwo w powietrzu, na powrót do służby Boeinga 737 MAX, jest dobrą wiadomością dla linii lotniczych na całym świecie, m.in. dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Narodowy przewoźnik ma w swojej flocie uziemionych pięć tego typu maszyn oraz dziesięć, których z powodu uziemienia nie zdążył nawet odebrać.

– Zgoda FAA na przywrócenie Boeinga 737 MAX do latania to dobra wiadomość, jednak dla nas w tej sprawie najważniejsze są decyzje europejskiego regulatora lotniczego (EASA). Czekamy na ostateczne zakończenie procesu certyfikacji samolotu – napisały PLL LOT w odpowiedzi na pytania, zadane przez naszą redakcję.

Wcześniej przewoźnik podkreślał, iż ma nadzieję, że samolot powróci do floty na przełomie roku 2020 i 2021 i będzie mógł obsłużyć zaplanowaną siatkę połączeń. „Powrót samolotu B737-8 MAX jest przewidywany w chwili obecnej na przełom roku 2020/2021 i podyktowany będzie zapotrzebowaniem w ramach zaplanowanej siatki połączeń” – otrzymaliśmy odpowiedź. 

Możliwe, że MAX-y LOT-u mogłyby obsłużyć jeszcze zimową siatkę połączeń. Nie jest to jednak pewne. „Proces ten jest zależny od certyfikacji samolotu, zaakceptowania programu szkolenia, a następnie przeszkolenia pilotów”.

Przegląd procesu bezpieczeństwa samolotu Boeing 737 MAX zajął 20 miesięcy. Samolot został uziemiony w marcu 2019 roku po dwóch tragicznych katastrofach tego modelu linii Lion Air i Ethiopian Airlines, w których zginęło łącznie 346 osób. Jak wykazało prowadzone w tym czasie dochodzenie, największą rolę w tragicznych wypadkach odegrał wadliwy podsystem MCAS, który miał chronić przed przeciągnięciem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Nowe połączenia na lato 2021 roku

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Nowe połączenia na lato 2021 roku

inf. pras. 18 listopada 2020

CPK: Trzy konsorcja inżynieryjne walczą o kontrakt na master plan

Infrastruktura i lotniska

CPK: Trzy konsorcja inżynieryjne walczą o kontrakt na master plan

Łukasz Malinowski 12 listopada 2020

LOT pożegnał się z lotniskiem Tegel

Pasażer i linie lotnicze

LOT pożegnał się z lotniskiem Tegel

Emilia Derewienko 10 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5