LOT: Neos wrócił do domu. Przyleci A330 od Air Europa (aktualizacja) - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT: Neos wrócił do domu. Przyleci A330 od Air Europa (aktualizacja)


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-07-27 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
LOT/ Łukasz Malinowski

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Neos wrócił do domu. Przyleci A330 od Air Europa (aktualizacja)
Airbus A330-343 ‘EC-MHL’ Air EuropaAlan Wilson CC BY-SA 2.0
Umowa, na podstawie której B787 Dreamliner linii Neos latał dla LOT-u od 30 czerwca, została, zgodnie z planem, zakończona 24 lipca. Przewoźnik pozyskał za to w trybie leasingu krótkoterminowego samolot Airbus A330 od linii Air Europa.
Podobnie jak wielu innych przewoźników na świecie, LOT ma problemy ze swoimi Dreamlinerami, a w zasadzie to z wykorzystywanymi w tych samolotach silnikami Rolls-Royce’a. Obecnie jeden samolot ciągle jest uziemiony, a przewoźnik nie podaje nawet przybliżonej daty jego powrotu do obsługi regularnych połączeń. To, w połączeniu z szybką rozbudową siatki połączeń, zmusza LOT do pozyskiwania dodatkowych maszyn w trybie leasingu krótkoterminowego.

W ostatnim czasie pozyskano w ten sposób, na bazie umowy ACMI, Boeinga 787-9 od linii lotniczych Neos, który latał na trasach do Nowego Jorku i Newark. Ta umowa zakończyła się jednak 24 lipca, a samolot, który zabierał na pokład 359 pasażerów: 28 w klasie ekonomicznej premium oraz 331 w klasie ekonomicznej, trzeba było oddać.

W ostatnim czasie udało się jednak pozyskać w leasingu krótkoterminowym Airbusa A330 o numerze EC-JQQ od Linii Air Europa. – Wejście do siatki dodatkowego samolotu szerokokadłubowego ma na celu poprawę sytuacji operacyjnej LOT-u w szczycie sezonu. Umowa ACMI z Air Europa obowiązuje od 4 sierpnia do 3 września. A330 posiada pokładzie 299 foteli: 24 w klasie biznes i 275 w ekonomicznej – mówi Konrad Majszyk z biura prasowego PLL LOT.

– Co ciekawe, wejście do floty samolotu szerokokadłubowego od linii Air Europa oznacza odwrócenie ról. W 2015 r. LOT wyleasingował do Air Europa B787-8 Dreamlinera, którego nie mógł wówczas używać z powodu ograniczeń programu kompensacyjnego. Dzisiaj to LOT pozyskał samolot szerokokadłubowy od linii Air Europa, a nie odwrotnie. Obecnie mamy w użytku o sześć Dreamlinerów więcej niż w 2015 r. Biorąc pod uwagę zawarte kontrakty, do końca 2019 r. będzie ich 15, czyli o 10 więcej niż w 2015 roku – podkreśla Majszyk.

Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że jest on planowany do obsługi połączeń z Budapesztu do Chicago i Nowego Jorku.

Obecnie LOT używa także innych samolotów w ramach leasingu krótkoterminowego. Są to dwa B737-800 linii Blue Air i dwa Bombardiery Q400 od NAC. Dodatkowe samoloty pozwalają utrzymać regularność połączeń i ułatwiają dotrzymywanie zobowiązań wobec pasażerów. W lipcu z Embraera 190 od Bulgaria Air, ale umowa na ten samolot już się zakończyła. Przez ostatnie dwa miesiące latał także B737-500 od Blue Air, który miał właśnie zakończyć swoją pracę, ale LOT zdecydował się na przedłużenie umowy i maszyna ta nadal pozostaje w jego dyspozycji.

* 28 lipca zaktualizowany został, zgodnie z nowymi informacjami od PLL LOT, fragment poświęcony B737-500 od Blue Air.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Polska Grupa Lotnicza: Czekamy na zielone światło

Biznes i przemysł

Polska Grupa Lotnicza: Czekamy na zielone światło

Łukasz Malinowski 27 lipca 2018

Związkowcy: Strajk jest legalny. LOT: Sprawa jest ciągle w toku

Prawo i polityka

Związkowcy: Strajk jest legalny. LOT: Sprawa jest ciągle w toku

Emilia Derewienko 26 lipca 2018

LOT-em do USA. Nowy konkurs polskiego przewoźnika i Mastercard

Biznes i przemysł

LOT-em do USA. Nowy konkurs polskiego przewoźnika i Mastercard

Emilia Derewienko 26 lipca 2018

 

CPK to nie koniec hoteli na Okęciu

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie koniec hoteli na Okęciu

31 lipca 2018

Emirates zwiększa liczbę lotów do Toronto

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zwiększa liczbę lotów do Toronto

30 lipca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS