Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT: Konstruktywny dialog z Boeingiem w sprawie modyfikacji Dreamlinera z myślą o cargo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ LOT

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT: Konstruktywny dialog z Boeingiem w sprawie modyfikacji Dreamlinera z myślą o cargo
fot. PLL LOT
LOT nie zarzuca projektu modyfikacji Boeinga 787 z myślą o przewozach cargo. Przewoźnik jest w stałym kontakcie z producentem i liczy na „osiągnięcie konsensusu co do zwiększenia kubatury ładunków przewożonych na górnym pokładzie”.

Pod koniec kwietnia po raz pierwszy napisaliśmy o tym, że LOT rozważa dostosowanie pokładów użytkowanych Dreamlinerów do przewozu ładunków. Rozważany jest demontaż foteli i wykorzystanie dodatkowej powierzchni do przewozu towarów. Obecnie cześć ładunków, w tym te niezbędne do walki z koronawirusem dostarczane w ramach #CargoDlaPolski, transportowana jest na fotelach.

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że Airbus opracował modyfikację samolotów z rodziny A330 i A350, która umożliwi liniom lotniczym instalowanie palet towarowych bezpośrednio na szynach od siedzeń na podłodze kabiny pasażerskiej, po zdjęciu foteli klasy ekonomicznej. Na podobnymi rozwiązaniami pracują także inne linie lotnicze, np. Air Canada zdecydowała się na przerobienie trzech Boeingów 777-300ER.

– Jesteśmy na etapie testowania możliwych modyfikacji w Boeingach 787, ale podchodzimy do nich ostrożnie, ponieważ projekt jest pionierski. Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z producentem, a także Urzędem Lotnictwa Cywilnego nad dopuszczeniem takiego rozwiązania. Musimy pamiętać, że Dreamlinery to bardzo nowoczesne, komfortowe samoloty zaprojektowane tak, aby były możliwie lekkie i oszczędne w eksploatacji. Ich kompozytowa konstrukcja nie była projektowana do przerobienia na formułę cargo-only, a na dzisiaj jakakolwiek ingerencja w kluczowe komponenty konstrukcyjne jest wręcz niemożliwa – wyjaśnia biuro prasowe LOT.

W ramach projektu przewidywany jest demontaż części foteli, ale wyzwaniem jest obciążenie podłogi. – Dialog z Boeingiem jest konstruktywny i wydaje nam się, że osiągniemy konsensus co do zwiększenia kubatury ładunków przewożonych na górnym pokładzie. Jest to szczególnie prawdopodobne w przypadku transportów medical cargo, które mają dużą objętość, ale są lekkimi ładunkami. Planowane modyfikacje wprowadzamy na jednym egzemplarzu B787, który obecnie nie lata, a docelowo chcielibyśmy przywrócić go do użytku właśnie w formule cargo-only – podkreśla LOT.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na przewozy cargo LOT rozpoczął poszukiwania nowych możliwości przewozu ładunków. Jednym z najprostszych rozwiązań było wynajęcie frachtowców od wyspecjalizowanych w przewozach cargo przewoźników. Teraz jednak LOT wykorzystuje tylko własne maszyny. Szerzej o obecnych działaniach pisaliśmy w obszernym materiale pt. LOT stawia na Cargo! Poznaliśmy plany rozwojowe przewoźnika.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze takie połączenie w historii Wrocławia. Bezpośredni lot do Seulu

Pasażer i linie lotnicze

Pierwsze takie połączenie w historii Wrocławia. Bezpośredni lot do Seulu

inf. pras. Wrocław Airport 06 listopada 2023

Praga: Zimą loty 46 linii, w tym PLL LOT, do 111 destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Pasażer i linie lotnicze

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2023

Zobacz również:

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Pasażer i linie lotnicze

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Mateusz Kieruzal 04 listopada 2023

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Pozostałe z wątku:

Pierwsze takie połączenie w historii Wrocławia. Bezpośredni lot do Seulu

Pasażer i linie lotnicze

Pierwsze takie połączenie w historii Wrocławia. Bezpośredni lot do Seulu

inf. pras. Wrocław Airport 06 listopada 2023

Praga: Zimą loty 46 linii, w tym PLL LOT, do 111 destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Pasażer i linie lotnicze

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2023

Zobacz również:

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Pasażer i linie lotnicze

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Mateusz Kieruzal 04 listopada 2023

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5