Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT: Konstruktywny dialog z Boeingiem w sprawie modyfikacji Dreamlinera z myślą o cargo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ LOT

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT: Konstruktywny dialog z Boeingiem w sprawie modyfikacji Dreamlinera z myślą o cargo
fot. PLL LOT
LOT nie zarzuca projektu modyfikacji Boeinga 787 z myślą o przewozach cargo. Przewoźnik jest w stałym kontakcie z producentem i liczy na „osiągnięcie konsensusu co do zwiększenia kubatury ładunków przewożonych na górnym pokładzie”.

Pod koniec kwietnia po raz pierwszy napisaliśmy o tym, że LOT rozważa dostosowanie pokładów użytkowanych Dreamlinerów do przewozu ładunków. Rozważany jest demontaż foteli i wykorzystanie dodatkowej powierzchni do przewozu towarów. Obecnie cześć ładunków, w tym te niezbędne do walki z koronawirusem dostarczane w ramach #CargoDlaPolski, transportowana jest na fotelach.

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że Airbus opracował modyfikację samolotów z rodziny A330 i A350, która umożliwi liniom lotniczym instalowanie palet towarowych bezpośrednio na szynach od siedzeń na podłodze kabiny pasażerskiej, po zdjęciu foteli klasy ekonomicznej. Na podobnymi rozwiązaniami pracują także inne linie lotnicze, np. Air Canada zdecydowała się na przerobienie trzech Boeingów 777-300ER.

– Jesteśmy na etapie testowania możliwych modyfikacji w Boeingach 787, ale podchodzimy do nich ostrożnie, ponieważ projekt jest pionierski. Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z producentem, a także Urzędem Lotnictwa Cywilnego nad dopuszczeniem takiego rozwiązania. Musimy pamiętać, że Dreamlinery to bardzo nowoczesne, komfortowe samoloty zaprojektowane tak, aby były możliwie lekkie i oszczędne w eksploatacji. Ich kompozytowa konstrukcja nie była projektowana do przerobienia na formułę cargo-only, a na dzisiaj jakakolwiek ingerencja w kluczowe komponenty konstrukcyjne jest wręcz niemożliwa – wyjaśnia biuro prasowe LOT.

W ramach projektu przewidywany jest demontaż części foteli, ale wyzwaniem jest obciążenie podłogi. – Dialog z Boeingiem jest konstruktywny i wydaje nam się, że osiągniemy konsensus co do zwiększenia kubatury ładunków przewożonych na górnym pokładzie. Jest to szczególnie prawdopodobne w przypadku transportów medical cargo, które mają dużą objętość, ale są lekkimi ładunkami. Planowane modyfikacje wprowadzamy na jednym egzemplarzu B787, który obecnie nie lata, a docelowo chcielibyśmy przywrócić go do użytku właśnie w formule cargo-only – podkreśla LOT.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na przewozy cargo LOT rozpoczął poszukiwania nowych możliwości przewozu ładunków. Jednym z najprostszych rozwiązań było wynajęcie frachtowców od wyspecjalizowanych w przewozach cargo przewoźników. Teraz jednak LOT wykorzystuje tylko własne maszyny. Szerzej o obecnych działaniach pisaliśmy w obszernym materiale pt. LOT stawia na Cargo! Poznaliśmy plany rozwojowe przewoźnika.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij