Oferta produktowa Polskich Linii Lotniczych LOT jest stale aktualizowana, a od jakiegoś czasu przewoźnik wprowadza zmiany w oparciu o dane zebrane od pasażerów, którzy wskazują swoje preferencje. W ramach LOT Insight przeprowadzono już cztery ankiety.
Produkt pokładowy LOT-u (zwłaszcza miękki) przeszedł dużą zmianę, będąc obecnie znacznie lepszym niż wcześniej. Tezę potwierdzają m.in. rejsy długodystansowe (np.
Tokio – Warszawa), jak i operacje o krótkim zasięgu, na których bezpłatna oferta pokładowa jest systematycznie zmieniana in plus.
Od 20 maja pasażerowie lotów krótkodystansowych, w klasie ekonomicznej, na trasach trwających ponad 1,5 godziny mogą korzystać
z rozszerzonej, bezpłatnej oferty napojów. Obejmuje ona wodę, kawę, herbatę, soki, a także alkohol: piwo typ i wino. Napoje są dostępne bez dodatkowych opłat, co wyróżnia PLL LOT na tle wielu konkurencyjnych linii lotniczych, które oferują podobny serwis wyłącznie odpłatnie.
Rozszerzona oferta napojów jest częścią zmian, które zachodzą, gdyż narodowy przewoźnik zamierza wzbogacić ofertę o:
bezprzewodową sieć WiFi,
nowe fotele w samolotach wąskokadłubowych (B737 i A220) i
szerokokadłubowych (B787 Dreamliner). Co ciekawe, za zmiany oferty produktowej aktywnie mogą odpowiadać pasażerowie LOT-u – flagowiec udostępnił platformę LOT Insight, która ma służyć jako panel badawczy-baza danych do wprowadzanych zmian.
Do tej pory Polskie Linie Lotnicze LOT udostępniły cztery ankiety dotyczące: komfortu podróży, systemu rozrywki pokładowej, Sky Baru oraz inspiracji zmian. Ostatnia ankieta dotyczy rozwiązań, które dobrze funkcjonują w innych przewoźnikach/branżach, a LOT mógłby je wkrótce implementować.
Za wypełnienie ankiet pasażerowie otrzymują punkty, które może wymieniać na mile w Miles & More, usługi dodatkowe (np. dodatkowy bagaż, posiłek na pokładzie, transport sprzętu specjalnego, dostęp do Fast Truck i saloniku biznesowego), jak i zakupy w sklepie internetowym przewoźnika SHOP&MORE