Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-11-09 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK
fot. PKP Interciy/ Piotr Bożyk
LOT czeka na modernizację polskiej sieci kolejowej, którą uważa za konieczny warunek podjęcia ścisłej współpracy z przewoźnikami z Grupy PKP. W dobie rosnącej świadomości ekologicznej taka współpraca może być kluczowa dla obydwu rodzajów transportu. Na pocieszenie zostaną nam połączenia PKP Intercity z Łodzi na lotnisko Chopina.
Ostatnie kilkanaście miesięcy to nasilająca się krytyka transportu lotniczego jako jednego z największych trucicieli środowiska. Zaczęło się od flygskam, czyli wstydu przed lataniem i działalności Grety Thunberg. Później na celowników znalazł się Ryanair, którego okrzyknięto jednym z dziesięciu największych trucicieli w Europie. Pojawiły się także opracowania naukowe postulujące m.in. zaprzestanie promowania programów promujących osoby często latające samolotami.

Lotnicze mile za kolejowe kilometry?

Dużo ciekawszym rozwiązanie wydaje się jednak zaprzęgnięcie funkcjonujący już programów do promowania innych środków transportu. Już teraz część państw europejskich zapowiada dążenie do ograniczania lotów wewnątrzkrajowych i przeznaczeniu dodatkowych środków na kolej.

– Programy lojalnościowe niewątpliwie stanowią zachętę do częstszych podróży, ale nie należy przesadzać z oceną ich wpływu. Ich głównym zadaniem jest bowiem związywanie pasażera z daną linią czy sojuszem. Stosunkowo niewiele osób lata zapewne tylko po to, aby utrzymać lub podwyższyć status w programie. Natomiast linie powinny zastanowić się nad tym, jak programy lojalnościowe mogłyby wspierać bardziej zrównoważony transport – zauważa Dominik Sipiński, analityk lotniczy ch-aviation i Polityki Insight. – Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest porozumienie z przewoźnikami kolejowymi, a nawet zlikwidowanie przyznawania mil za te odcinki, gdzie nawiązana została współpraca z kolejami. Wtedy pasażerowie byliby zachęcani dodatkowo do wyboru bardziej ekologicznej podróży kolejowej – dodaje.

Z taką oceną zgadza się LOT, który podkreśla, że celem programów lojalnościowych jest budowanie długookresowych relacji z marką. – W branży lotniczej wpływają one przede wszystkim na wybór przewoźnika należącego do danego sojuszu, a nie na samą decyzję o podróży – mówi Aleksandra Dąbkowska z biura prasowego LOT.

Najpierw modernizacja linii kolejowych, potem współpraca LOT z PKP

Nie oznacza tom jednak, że narodowy przewoźnik lotniczy zainteresowany jest szybkim uruchomieniem wspólnych programów z PKP Intercity. Od nowego rozkładu jazdy pociągiem dojedziemy wprawdzie bezpośrednio z Łodzi na stołeczne lotnisko im. F. Chopina, ale dotąd nie poznaliśmy szczegółów funkcjonowania tego połączenia. Ma ono mieć charakter pilotażowy i nawet jeśli dostępny będzie bilet łączący podróż koleją i samolotem to tylko na łódzkiej relacji.

– Dążymy do tego, aby zapewnić pasażerom jak najlepszą ofertę przewozową. Chcemy zaproponować dogodne połączenia, które pozwolą korzystającym z Lotniska Chopina na komfortową podróż do wybranego przez nich miejsca docelowego. Dlatego nie wykluczamy w przyszłości kolejnych połączeń kolejowych z innymi miastami w Polsce. Pracujemy nad rozwiązaniami, które w przyszłości poprawią jakość podróży pasażera np. poprzez wprowadzenie wspólnego biletu lotniczo-kolejowego. Będzie to możliwe w momencie otwarcia CPK, gdy infrastruktura transportowa w Polsce przejdzie konieczną modernizację i rozbudowę – wyjaśnia przedstawicielka LOT.

– Jednym z docelowych rozwiązań będzie zamiana połączeń krajowych na sieć kolejową dowożącą pasażerów do lotniska CPK. Pomoże zredukować nasze oddziaływanie na środowisko – zaznacza. W zakresie ograniczania negatywnego skutku podróży lotniczych, krajowy przewoźnik zapewni za to możliwość dobrowolnej kompensacji emisji CO2.

CPK zintegruje lotnictwo z koleją?

Spółka CPK przekonuje nas od wielu miesięcy, że inwestycje kolejowe to jeden z filarów projektu. – Zakładamy, że kursującymi po „szprychach” pociągami przyjedzie do CPK ok. 40 proc. pasażerów i że będzie to najszybszy i najwygodniejszy środek transportu w drodze z i na lotnisko – podkreśla Konrad Majszyk, dyrektor komunikacji CPK.

– Spółki LOT i PKP Intercity mają status partnerów strategicznych CPK, bo dla właściwego funkcjonowania i obsługi komunikacyjnej lotniska potrzebna jest współpraca tych trzech spółek. Powód jest oczywisty: bez silnych krajowych przewoźników ten infrastrukturalny projekt, który będzie przecież potężnym impulsem dla polskiej gospodarki, mógłby nie mieć wystarczających podstaw – dopowiada przedstawiciel CPK.

Nie warto czekać

Tylko dlaczego mamy czekać jeszcze kolejne osiem lat? Czy przez ten okres nie dałoby się uruchomić jakiś wspólnych działań? Problemem może być brak jakichkolwiek programów lojalnościowych na polskiej kolej. – Już dawno powinien powstać program lojalnościowy w samym PKP Intercity, bo ten przewoźnik będzie odgrywał podstawową rolę przy wyliczaniu wspólnych korzyści podczas podróży z LOT. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wspólny program powstał już dzisiaj bez oczekiwania na docelową sieć połączeń kolejowych związanych z planowanym CPK – podkreśla Adrian Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
 Ryanair : Nowe połączenie Olsztyn Mazury – Kolonia

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair : Nowe połączenie Olsztyn Mazury – Kolonia

Redakcja/inf. pras. 08 listopada 2019

IATA: Już blisko rok spadków przewozów cargo

Biznes i przemysł

IATA: Już blisko rok spadków przewozów cargo

Tomasz Śniedziewski 07 listopada 2019

Wrzesień w Azji: Niewielkie wzrosty przewozów pasażerskich, spadki przewozów cargo

Biznes i przemysł

Wrzesień w Azji: Niewielkie wzrosty przewozów pasażerskich, spadki przewozów cargo

Tomasz Śniedziewski 08 listopada 2019

 

Lotnisko w Pradze planuje rozbudowę za 2,4 mld dolarów

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Pradze planuje rozbudowę za 2,4 mld dolarów

15 listopada 2019

LOT ma umowę interline na trasy regionalne w Indiach

Pasażer i linie lotnicze

LOT ma umowę interline na trasy regionalne w Indiach

15 listopada 2019

LOTAMS przedłuża umowę z KLM Cityhopper

Biznes i przemysł

LOTAMS przedłuża umowę z KLM Cityhopper

15 listopada 2019

Atlanta: 127 dodatkowych pociągów metra na lotnisko

Infrastruktura i lotniska

Atlanta: 127 dodatkowych pociągów metra na lotnisko

15 listopada 2019

Olsztyn-Mazury: Ryanair urośnie na lotnisku nawet o 40 proc.

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Ryanair urośnie na lotnisku nawet o 40 proc.

15 listopada 2019

SAS: Pierwszy Airbus A321LR poleci z Kopenhagi do Bostonu

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Pierwszy Airbus A321LR poleci z Kopenhagi do Bostonu

15 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5