Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

LOT: Dzisiaj start połączeń z Warszawy do Indii


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-09-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Dzisiaj start połączeń z Warszawy do Indii
fot. S. Fuśnik, Ł. Jagodziński, M. Kwasowski
Na środę wieczorem zaplanowany jest start połączenia Polskich Linii Lotniczych LOT z Warszawy do Delhi w Indiach. Rejsy narodowego przewoźnika między Lotniskiem Chopina a Delhi będą obsługiwane Dreamlinerami w wersji 787-8 i 787-9, pięć razy w tygodniu.
Pierwotnie rejsy Polskich Linii Lotniczych LOT ze stołecznego Okęcia do Delhi Airport miały wystartować 17 września, jednak przewoźnikowi udało się przyspieszyć inaugurację połączeń. Pierwszy bezpośredni lot do Indii ma planowo wystartować dzisiaj (w środę), 11 września o godzinie 22:45.

Rejs między Warszawą a Delhi, w którym Dreamliner pokona 5 271 km potrwa 6 godzin 50 minut. W drugą stronę Dreamlinery polecą 8 godzin. Nowe połączenie będzie wykonywane szerokokadłubowymi samolotami Boeing 787 Dreamliner. W każdym z nich pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: Business Class, Premium Economy Class oraz Economy Class. Na pokładach znajdą się również produkty zawierające elementy regionalne, w tym menu w stylu indyjskim.

Atrakcyjny rynek...


Indie nieprzypadkowo zostały wybrane przez narodowego przewoźnika, jako kolejny, perspektywiczny kierunek azjatycki. Przede wszystkim indyjski rynek lotniczy dynamicznie się rozwija, jest to także siódma gospodarka świata i drugi pod względem ludności kraj na świecie – w tym momencie Indie liczą sobie około niespełna 1,3 mld mieszkańców. Indie to także niezwykle różnorodny kraj – tak kulturowo jak krajobrazowo i jest atrakcyjnym celem dla turystów z Polski i tej części Europy.

Polska natomiast, zdaniem przedstawicieli LOT-u, jest dla indyjskiego biznesu ważnym rynkiem inwestycji, m.in w sektorze IT i bramą do pozostałych krajów w Europie. Na trasie Warszawa – Delhi mają skorzystać również pasażerowie z Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, m.in. Brukseli, Hamburga, Dusseldorfu, Pragi i Budapesztu. Lotnisko Chopina ma być dla nich dogodnym portem tranzytowym, a czas przesiadki rozpocznie się już od 40 minut.

... wcale nie taki oczywisty

Tymczasem rynek indyjski może kryć w sobie wiele pułapek, o czym pisaliśmy już wcześniej na naszym portalu w pierwszej i drugiej części raportu o PLL LOT w Indiach. – Indyjska klasa średnia jest stosunkowo niewielka jak na populację tego kraju. Oznacza to, że aby osiągnąć sukces na tym rynku, linie muszą starać się podbić serca klientów o niższej silne nabywczej niż w innych krajach – uważa ekspert lotniczy, Dominik Sipiński. – Na operacjach lotniczych cieniem kładzie się także fakt, że cena paliwa na rynku Indii jest najwyższa w Azji – wprawdzie w październiku ubiegłego roku rząd tego kraju zdecydował się obniżyć akcyzę na paliwo lotnicze z 14 do 11 proc., jednak wiele stanów wciąż nakłada podatki od sprzedaży paliwa lotniczego sięgające 30 proc., co winduje cenę tego niezbędnego do działalności surowca – dodaje analityk.

Warto wspomnieć, że LOT ma umowę code-share z Air India, którą planuje rozwijać – odtąd na połączeniach LOT-u do i z Frankfurtu widnieją także kody indyjskiego przewoźnika. Indyjskie narodowe linie lotnicze borykają się jednak z problemami finansowymi, a wysokość ich zadłużenia sięga 8,3 mld dolarów. Drugi indyjski przewoźnik, Jet Airways, również jest krok od upadłości.

Wydawać by się mogło, że połączenia do Indii okażą się sukcesem, jednak konkurencja na tym rynku jest bardzo duża i wymagać będzie od LOT-u wszechstronności – po to, aby odpowiedzieć na potrzeby pasażerów zarówno biznesowych, jak i tych, którzy podróżują w celach turystycznych. Reasumując: start tych połączeń będzie dla narodowego przewoźnika sprawdzianem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Powrót lotów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą

Pasażer i linie lotnicze

Powrót lotów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą

Aleksander Domański 05 września 2019

Flotę LOT-u zasilą kolejne dwa Boeingi 737-800

Biznes i przemysł

Flotę LOT-u zasilą kolejne dwa Boeingi 737-800

Piotr Bożyk, Emilia Derewienko 03 września 2019

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Airbusy A340 zostają do grudnia

Biznes i przemysł

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Airbusy A340 zostają do grudnia

Łukasz Malinowski 03 września 2019

 

Linia British Airways skasowała wszystkie rejsy 27 września

Pasażer i linie lotnicze

Linia British Airways skasowała wszystkie rejsy 27 września

15 września 2019

Wizz Air wycofuje się ze Słowenii, gdyż zmienia strategię

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wycofuje się ze Słowenii, gdyż zmienia strategię

15 września 2019

Airbus dostarczył 9000. samolot z rodziny A320

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył 9000. samolot z rodziny A320

14 września 2019

Internet rzeczy na pokładzie A350. Trwają testy

Biznes i przemysł

Internet rzeczy na pokładzie A350. Trwają testy

14 września 2019

Fatalne wyniki produkcyjne Boeinga

Biznes i przemysł

Fatalne wyniki produkcyjne Boeinga

13 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5