Polskie Linie Lotnicze LOT odbiorą w następnych dniach kolejnego B737 MAX. Fabrycznie nowy wąskokadłubowiec przyleci do Warszawy prosto z fabryki w Seattle. Będzie to już 13. maszyna tego typu.
Narodowy przewoźnik lotniczy rozwija swoją flotę, odbierając kolejne samoloty, zarówno z rynku pierwotnego, jak i wtórnego. Ostatnio LOT odebrał m.in.
pierwszego z trzech zamówionych embraerów E195-E2, a kolejne samoloty pozwalają na
skrupulatną realizację strategii wzrostu sieci tras.
W kolejnych dniach flota Polskich Linii Lotniczych LOT znów się powiększy, albowiem dołączy do niej kolejny B737 MAX. Będzie to fabrycznie nowy samolot (SP-LVO) o wąskim kadłubie.
O dostawie w sierpniu nowego MAX-a Rynek Lotniczy informował już w lipcu. Wtedy też okazało się, że samoloty, których dostawa została zaplanowana na rok 2025, zostaną dostarczone LOT-owi później niż pierwotnie planowano.
Nowy MAX, 15 sierpnia, odbył lot techniczny (BOE269) nad Seattle. Samolot wystartował z portu lotniczego King Country, kierując się na wschód, w głąb stanu Waszyngton. Po godzinie i 41 minutach boeing nowej generacji wylądował na tym samym lotnisku, gdzie mieści się centrum dostaw nowych B737. Pod koniec lipca do Seattle udał się zespół narodowego przewoźnika, aby monitorować proces dostawy.
Źródło:
Flightradar24.
Wąskokadłubowiec, po dostawie, wspomoże realizację operacji krótko- i średniodystansowych LOT-u. Linie wykorzystują ten typ samolotu do obsługi flagowych rajów do Londynu-Heathrow, jak również do m.im Astany,
Taszkentu,
Rijadu, a także na Teneryfę, która pod koniec listopada dołączy do siatki przewoźnika znad Wisły, czy
Lizbony, do której rejsy zostaną zainaugurowane w lutym 2025 roku.