Nasz narodowy przewoźnik zwiększa częstotliwość lotów do Amsterdamu. Zamiast trzech lotów dziennie od połowy stycznia przewoźnik będzie oferować cztery. Bilety są w sprzedaży od dzisiaj. Nowy rejs ma numery LO263/264.
Nowy lot będzie obsługiwany samolotami Embraer 170 i Embraer 175. Obecnie do Amsterdamu możemy polecieć boeingami 737 (MAX rzadziej 737-800 NG). W przyszłym roku znikną z siatki B737 wyczarterowane przez polskiego przewoźnika w ramach umów ACMI od rumuńskiej linii Blue Air. Pojawią się za to we flocie nowe B737 MAX. W przyszłym roku LOT pozyska siedem samolotów tego typu. To będzie znaczące wzmocnienie floty wąskokadłubowej średniego zasięgu polskich linii.
Budowa siatki
LOT skoordynował swoją siatkę tak by zapewnić szeroką paletę przesiadek w Warszawie. LO263 został tak wkomponowany w siatkę, by ułatwić podróżnym połączenie m.in. z Moskwy Domodiedowa, Kijowa Żuliany, Tel Awiwu i Tallinna oraz z lotów krajowych: Gdańska, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Rzeszowa.
Z kolei LO264 umożliwi krótkie tranzyty np. do Moskwy Szermietiewa, Wilna i Lwowa oraz Gdańska, Krakowa, Wrocławia, Wrocławia i Rzeszowa.
Rywalizacja z KLM?
Wydaje się, że ruch LOT-u związany jest z coraz silniejszym wchodzeniem na polski rynek KLM. Linia mająca główną bazę w amsterdamskim Schiphol konkurent lata obecnie trzy razy dziennie do Warszawy i Krakowa (
niedawno linia ogłosiła zwiększenie ilości miejsc na tym połączeniu) dwa razy dziennie do Gdańska,
ogłosił też otwarcie latem przyszłego roku codziennego połączenia do Wrocławia.
Szczegóły połączeń
|
Rejs |
Dzień |
Wylot |
Przylot |
Samolot |
Długość lotu |
WAW-AMS
|
LO263 |
pon, śr, czw |
10:35 WAW |
12:35 AMS |
E70/E75 |
2:00 |
LO263 |
pt |
10:40 WAW |
12:40 AMS |
E70/E75 |
2:00 |
LO263 |
sb, nd |
9:25 WAW |
11:25 AMS |
E70/E75 |
2:00 |
AMS-WAW
|
LO264 |
pon, śr, czw, pt |
14:05 AMS |
16:20 WAW |
E70/E75 |
2:15 |
LO264 |
sb, nd |
13:05 AMS |
15:20 WAW |
E70/E75 |
2:15 |