Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT ciągle czeka na dostęp do Tokio-Haneda


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski, Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2019-10-21 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT ciągle czeka na dostęp do Tokio-Haneda
fot. Piotr Bożyk
We wrześniu PLL LOT nie uzyskał dostępu do lotniska Tokio-Haneda. Możliwość uruchomienia połączeń drugie tokijskie lotnisko jest dla narodowego przewoźnika jednak na tyle ważna, że nie składa broni i zamierza nadal ubiegać się o sloty na Hanedzie. Zapowiada także poszerzenie umowy code-share z ANA.
Kwestia wsparcia dążeń polskiego przewoźnika narodowego do zwiększenia obecności w Japonii została poruszona podczas odbywającego się jeszcze w kwietniu szczytu państw Grupy Wyszehradzkiej z udziałem Japonii. Szef polskiego rządu w przeddzień szczytu odbył w Bratysławie bilateralne spotkanie z szefem japońskiego rządu Shinzo Abe, na którym miał zostać poruszony temat LOTu. Podczas rozmowy, jak informował PAP, Morawiecki miał prosić premiera Abe o interwencję "dotyczącą dodatkowego slotu na jednym z ważniejszych lotnisk japońskich dla PLL LOT”.

We wrześniu było już jednak jasne, że LOT slotów nie dostanie. Przyznane zostały one przewoźnikom z innych krajów – najwięcej trafiło do operatorów ze Stanów Zjednoczonych. – LOT jest w stałym kontakcie z partnerami w Japonii. Cały czas prowadzimy rozmowy związane z dalszym rozwojem PLL LOT, w tym m.in. te dotyczące przyznania slotów na różnych lotniskach w tym kraju. W związku z dynamicznym wzrostem LOT-u oraz popularnością naszej oferty do Japonii nie wykluczamy rozszerzenia zakresu obecnej umowy codeshare-owej z największym przewoźnikiem japońskim – liniami All Nippon Airways (ANA) – wyjaśnia Michał Czernicki, rzecznik prasowy przewoźnika.

Jeszcze kilka lat temu port lotniczy Haneda był docelowym lotniskiem dla lotów krajowych, podczas gdy połączenia międzynarodowe były realizowane z Narity. Od 2010 r. w Hanedzie zaczęto przydzielać nocne, a od 2013 r. sloty dzienne do obsługi połączeń międzynarodowych. Port, ze względu na położenie blisko tokijskiego centrum, jest chętnie wybierany przez klientów biznesowych i budzi duże zainteresowanie przewoźników.

– Tokio-Haneda to lotnisko przede wszystkim krajowe. Obecnie nadal ponad 80 proc. lotów obsługiwanych na Hanedzie to rejsy wewnątrz Japonii. Dopiero niedawno rząd japoński zdecydował o zwiększeniu udziału ruchu międzynarodowego z tego portu, w dużej mierze w związku ze zbliżającymi się igrzyskami w Tokio. Jednak uzyskanie slotów na Hanedzie pozostaje bardzo trudne, a władze japońskie najczęściej przydzielają zezwolenia zagranicznym liniom równocześnie ze slotami dla rodzimych przewoźników (na zasadzie jeden slot dla ANA/JAL do danego kraju i jeden dla linii zagranicznej z tego państwa) – tłumaczy Dominik Sipiński, analityk lotniczy ch-aviation i Polityki Insight.

Sipiński dodaje przy tym, że LOT powinien zabiegać o sloty na Hanedzie, ale bardzo trudno przewidzieć czy i kiedy uda mu się je uzyskać, bo władze Japonii nie mają na razie w planach kolejnych rund przydziału slotów dla zagranicznych linii. – Dobrą taktyką na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej w Japonii jest uruchomienie lotów do Osaki – władze tego kraju starają się promować ten hub – podpowiada.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Zmiany w Budapeszcie. Częściej do Nowego Jorku. Rezygnacja z Chicago. [Aktualizacja]

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Zmiany w Budapeszcie. Częściej do Nowego Jorku. Rezygnacja z Chicago. [Aktualizacja]

Aleksander Domański 18 października 2019

LOT: Pekin-Daxing dopiero od stycznia 2020. Przez problemy z Dreamlinerami

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Pekin-Daxing dopiero od stycznia 2020. Przez problemy z Dreamlinerami

Łukasz Malinowski 16 października 2019

Milczarski: Sieć kolejowa do CPK w 2029. „Rok 2027 nigdy nie był terminem ostatecznym”

Infrastruktura i lotniska

Milczarski: Sieć kolejowa do CPK w 2029. „Rok 2027 nigdy nie był terminem ostatecznym”

Emilia Derewienko, współpraca: Łukasz Malinowski 16 października 2019

 

Franek LOT-u poleciał na przegląd do Emiratów

Biznes i przemysł

Franek LOT-u poleciał na przegląd do Emiratów

22 października 2019

Shenzhen: Nowoczesne projektowanie drogi na lotnisko

Infrastruktura i lotniska

Shenzhen: Nowoczesne projektowanie drogi na lotnisko

22 października 2019

Katowice: Lekki spadek w trzecim kwartale

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Lekki spadek w trzecim kwartale

22 października 2019

Czy Air Slovenia zastępi Adria Airways?

Pasażer i linie lotnicze

Czy Air Slovenia zastępi Adria Airways?

21 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5