Nasz narodowy przewoźnik szuka chętnych do pracy w roli członków personelu pokładowego. Linie w zeszłym roku obsłużyły blisko 9 mln pasażerów, w tym planują ponad 10 mln. W związku z rozwojem linii, floty oraz siatki połączeń LOT potrzebuje załogi z mile widzianą umiejętnością posługiwania się językami: chińskim, japońskim, koreańskim oraz hindi.
Kogo szukają linie? „Osób odpowiedzialnych, dyspozycyjnych, nastawionych na współpracę i budowanie relacji, lubiących pracę z ludźmi, aktywny tryb życia i pozytywnie nastawionych do świata” – informuje LOT. Z formalnych wymogów należy spełniać wymóg minimum średniego wykształcenia, znajomości języka polskiego i angielskiego (w tym drugim przypadku min. na poziomie B2), dobrego stanu zdrowia oraz braku tatuaży w widocznych miejscach. Mile widziana jest znajomość języka chińskiego, japońskiego, koreańskiego oraz hindi.
Dziennie samoloty LOT-u wykonują średnio 350 rejsów, w tym połączenia do Azji: Pekinu, Singapuru, Tokio czy Seulu. We wrześniu tego roku LOT zainauguruje także połączenie
do indyjskiego Delhi. Trasy dalekodystansowe są realizowane przez boeingi 787 Dreamliner.
Widać, że LOT szuka osób mogących latać na kierunkach azjatyckich i być w stanie porozumieć się z klientami z tamtych kierunków. Na pokładzie
rejsów do Japonii już teraz obecna jest także osoba z personelu pokładowego mówiąca po japońsku. To, że udogodnienia językowe przygotowane przez LOT z myślą pasażerach z Kraju Kwitnącej Wiśni są bardzo ważne, potwierdzają sami przedstawiciele branży lotniczej z Japonii. – W Japonii wycieczki do krajów Europy Centralnej, takich jak Polska, są bardzo popularne wśród starszych osób przyzwyczajonych do podróży. Niestety, z zasady Japończycy nie są dobrzy w j. angielskim i wiele osób z Japonii obawia się “muru j. angielskiego”. Jeżeli na pokładzie lotów z Narity znajduje się osoba z personelu pokładowego mówiąca po japońsku, wielu starszych podróżnych będzie się czuło pewniej udając się do Polski – tłumaczy Tadayuki Yoshikawa, ekspert lotniczy z Japonii, założyciel oraz redaktor naczelny Aviation Wire, w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.
Co oferuje pracodawca? Współpraca z LOT Cabin Crew odbywa się na zasadzie umów B2B. Zainteresowani będą mieli możliwość odbycia sporej ilości podróży i pracy w międzynarodowym środowisku. LOT zachwala również „bogatą ofertę benefitów”, w skład których wchodzą: uniform, szkolenia, opieka medyczna, ubezpieczenie, karta sportowa, zakup biletów lotniczych na preferencyjnych warunkach.