Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Łódź liczy na rozwój. Ruszyło połączenie Lufthansy do Monachium


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-03-28 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź liczy na rozwój. Ruszyło połączenie Lufthansy do Monachium
Lotnisko w Monachium fot. Lufthansa
Łódź liczy na rozwój. Ruszyło połączenie Lufthansy do Monachium
Łódź liczy na rozwój. Ruszyło połączenie Lufthansy do Monachium
Łódź liczy na rozwój. Ruszyło połączenie Lufthansy do Monachium
Łódź liczy na rozwój. Ruszyło połączenie Lufthansy do Monachium
Łódź liczy na rozwój. Ruszyło połączenie Lufthansy do Monachium
O 9:25 na łódzkim lotnisku wylądował pierwszy rozkładowy samolot Lufthansy z Monachium. Loty w obu kierunkach będą realizowane pięć razy w tygodniu w godzinach porannych. Władze Łodzi liczą na rozwój połączenia w związku z gospodarczym rozwojem miasta i planowanymi na najbliższe lata imprezami masowymi.
– Monachium to węzeł, w którym jest możliwa przesiadka na połączenia lotnicze do 137 miejsc na całym świecie, takich jak Los Angeles, Szanghaj czy Pekin – przypomina Peter Pullem z Lufthansy. W ofercie jest ok. 3000 lotów do 44 krajów. – Monachium to bardzo atrakcyjna i popularna destynacja sama w sobie – dodaje manager Lufthansy na Polskę Frank Wagner.

Ułatwienia dla biznesu i turystów

Lot z Łodzi trwa zaledwie godzinę i 20 minut. Lufthansa obsługuje połączenia samolotem Bombardier CRJ-900, zapewniającym łącznie 90 miejsc w klasie ekonomicznej i biznesowej. – To wygodna i nowoczesna maszyna, zaspokajająca potrzeby klienta korporacyjnego. Nowe połączenie posłuży do ożywienia relacji biznesowych między Polską a Niemcami, a także resztą świata – twierdzi Wagner. Co ciekawe, jest to jeden z 5 samolotów przemalowanych już w nowy schemat malowania Lufthansy.

– Loty dla Monachium będą to dla mieszkańców Łodzi otwarciem na świat. Dla biznesu oznacza to możliwość szybszego przemieszczania się z miejsca na miejsce. Do tej pory blokadą był czas, potrzebny na podróż z Łodzi do Warszawy i dopiero stamtąd do Monachium. Dziś przewagą naszego lotniska jest krótszy czas oczekiwania i komfort dla pasażerów – przekonuje prezes Portu Lotniczego Łódź Anna Midera. Jak dodaje, cena Lufthansy jest porównywalna do warszawskiej.

Zarówno przewoźnik, jak i władze lotniska oraz miasta mają nadzieję, że dzięki rozwojowi Łodzi także nowe połączenie rozwinie się w przyszłości. – Mamy nadzieję, że w obliczu zmian w Łodzi i pozyskanych niedawno imprez (Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej U20, Expo Horticultural) liczba turystów odwiedzających Łódź wzrośnie, a loty do Monachium i z innych kierunków staną się dla nas bardzo ważne – mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. – Ewentualne zwiększenie częstotliwości przełoży się również na obniżkę ceny – uzupełnia Midera.

Nowe połączenia: Na razie brak szczegółów

Władze łódzkiego lotniska toczą z innymi przewoźnikami rozmowy o uruchomieniu kolejnych połączeń. Nie udzielają jednak dokładniejszych informacji, powołując się na tajemnicę handlową. – Pod koniec kwietnia jedziemy na kolejne targi, z których być może przyjedziemy już z jakąś konkretną informacją. Nie oznacza to, że od grudnia do marca nie było żadnego postępu w rozmowach. Rozmowy z przewoźnikami mają swoją specyfikę i wymagają czasu – tłumaczy prezes. Jak zaznacza, sytuacja finansowa lotniska jest znacznie lepsza niż rok i dwa lata temu (wysokość straty będzie o wiele niższa).

W dalszych rozmowach ma być pomocna marka Lufthansy. – Prezentujemy Łódź i jej możliwości. Lufthansa już nam zaufała – miejmy nadzieję, że przekona to także inne linie lotnicze o tym, że warto tu inwestować. Przewoźnik o tej randze, zanim zdecyduje się na uruchomienie połączenia, dokonuje głębokich analiz. Łódź to trzecie co do wielkości miasto w Polsce, ma olbrzymi potencjał gospodarczy, rozwija się dużo szybciej niż pozostałe miasta – argumentuje Midera. Zapytana o przyszłość portu w kontekście listu intencyjnego, podpisanego niedawno między PPL a lotniskiem w Radomiu, w myśl którego właśnie to ostatnie ma stać się portem komplementarnym dla Centralnego Portu Komunikacyjnego, odpowiada: – O pewnych kwestiach decyduje rynek, a nie porozumienia. Liczymy na to, że rynek wybierze port w Łodzi – ucina.

Lufthansa: Konkurujemy, ale i współpracujemy z LOT

– W 2017 r. przewieźliśmy w samolotach do i z Polski 2,5 mln pasażerów. Przewidujemy stopniowy dalszy rozwój. Specyfika polskiego rynku polega na bardzo dużej roli pasażerów korporacyjnych – mówi Wagner. Tego typu współpracą jest zainteresowanych bardzo wiele firm – przewoźnik chwali się 8 tysiącami podpisanych kontraktów. W samym województwie łódzkim ok. 300 firm przystąpiło do programu lojalnościowego Partner + Benefit. – Popyt na latanie wzrasta również w województwie łódzkim – stąd decyzja o rozpoczęciu działalności na łódzkim lotnisku – dodaje przedstawiciel Lufthansy.

Port Lotniczy Łódź to już dziewiąte – po warszawskim Okęciu, Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Rzeszowie i Bydgoszczy – obsługiwane przez Lufthansę lotnisko w Polsce. – Łącznie oferujemy 399 połączeń tygodniowo. Jako Lufthansa jesteśmy obecni w Polsce ze wszystkimi liniami należącymi do grupy – również z Austrian, Swiss, Brussels i Eurowings. Do tego dochodzą połączenia w formule joint venture – podkreślił Wagner.

Czy uruchamianie coraz liczniejszych połączeń z polskich regionów do niemieckich węzłów przesiadkowych nie oznacza zaostrzenia się rywalizacji Lufthansy z PLL LOT? – Nie nazwałbym tej sytuacji konkurowaniem z LOT. Zapewniamy komplementarną ofertę. Próbujemy dostarczać pasażerów z polskich regionów do naszych hubów w Niemczech – odpowiada Wagner. Jak twierdzi, podobnie czyni LOT w przypadku Warszawy, do której uruchamia połączenia z regionów Niemiec. – Istnieje rywalizacja na poszczególnych rynkach, ale jesteśmy również partnerami w wielu obszarach. Mamy umowę code-share, współpracujemy w ramach Star Alliance oraz programu Miles and More. Sytuacja ta nie różni się od relacji poszczególnych przewoźników w grupie Lufthansy – zaznacza.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Władze Łodzi: PPL jawnie dyskryminuje Lublinek

Infrastruktura i lotniska

Władze Łodzi: PPL jawnie dyskryminuje Lublinek

Bartosz Józefiak 27 lutego 2018

Midera: Eksperci są po stronie lotniska w Łodzi

Infrastruktura i lotniska

Midera: Eksperci są po stronie lotniska w Łodzi

Justyna Urbaniak, Emilia Derewienko 24 lutego 2018

Łódzkie lotnisko zapowiada nowe połączenia na sezon letni

Infrastruktura i lotniska

Łódzkie lotnisko zapowiada nowe połączenia na sezon letni

Justyna Urbaniak 16 lutego 2018

 

Co Modlin przygotował na lato

Pasażer i linie lotnicze

Co Modlin przygotował na lato

27 czerwca 2018

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

Infrastruktura i lotniska

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

27 czerwca 2018

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

Prawo i polityka

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

27 czerwca 2018

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS