Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Linie Tigerair Taiwan odebrały pierwszego airbusa A320neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-04-10 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linie Tigerair Taiwan odebrały pierwszego airbusa A320neo
Fot. Airbus Media
Tigerair Taiwan, tajwański przewoźnik należący do grupy China Airlines, odebrał w ubiegłym tygodniu w Tuluzie swojego pierwszego airbusa A320neo. Jest to pierwsza z 15 zamówionych maszyn z rodziny A320neo.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A320neo linii Tigerair Taiwan, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10682 i rejestracji B-50021 wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Nowy Airbus napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1100G na pokład zabiera 180 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróż - ekonomicznej (3-3). Dzięki A320neo Tigerair Taiwan odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A320ceo.

- Jesteśmy podekscytowani otrzymaniem naszego pierwszego airbusa A320neo i doświadczeniem tych korzyści przez wiele lat - powiedział Dennis Lai, dyrektor operacyjny Tigerair Taiwan.

Obecnie flota Tigerair Taiwan składa się z 12 samolotów: 11 A320ceo oraz jednego A320neo. Przewoźnik oczekuje na dostawę 14 A320neo. Nowe samoloty sukcesywnie będą zastępować A320 poprzedniej generacji (ceo).

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3960 A320neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK: Zielone światło dla rozporządzenia obszarowego

Infrastruktura i lotniska

CPK: Zielone światło dla rozporządzenia obszarowego

Redakcja/inf. pras. 09 kwietnia 2021

Plan Generalny priorytetem dla Kraków Airport, mimo niekorzystnej decyzji GDOŚ

Pasażer i linie lotnicze

Plan Generalny priorytetem dla Kraków Airport, mimo niekorzystnej decyzji GDOŚ

Rafał Dybiński 09 kwietnia 2021

"Kolej musi być elastyczna i zaoferować coś więcej niż samolot i samochód"

Pasażer i linie lotnicze

"Kolej musi być elastyczna i zaoferować coś więcej niż samolot i samochód"

Rafał Dybiński 09 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5