Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Linie Swiss myślą o nowych trasach długodystansowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Linie Swiss myślą o nowych trasach długodystansowych
fot. commons.wikimedia.org CC BY-SA 3.0
Linie Swiss od lat nie uruchomiły żadnego nowego połączenia długodystansowego. Ma się to wkrótce zmienić, mimo problemów z przepustowością jakich od dawna doświadcza lotnisko w Zurychu.

Od początku roku do końca czerwca przez pokłady samolotów Swiss przewinęło się 8,02 mln pasażerów. To o 4,4% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Wskaźnik obłożenia miejsc wzrósł do 80,6%. Thomas Klühr, prezes przewoźnika, uważa ten wynik za bardzo dobry. A jednak z pewną zazdrością spogląda na Monachium. Grupa Lufthansa rozwija się bardzo dynamicznie w stolicy Bawarii. Zbazowała tam pięć Airbusów A380. Dodatkowo otworzyła tam bazę dla długodystansowych lotów Eurowings, obsługiwanych przez Airbusy A330. – Lufthansa może sobie pozwolić na dalszy rozwój w Monachium, podczas gdy ograniczona przepustowość lotniska w Zurychu pozostaje dla nas dużym problemem – mówi Klühr.

– W czasie największego ruchu lotnisko w Zurychu powinno obsługiwać 80 operacji lotniczych w ciągu godziny. Jednak przy obecnych możliwościach lotniska można ich zaplanować tylko 66. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych liczba ta spada do 40 – tłumaczy prezes Swiss. Zła pogoda oznacza dramatyczne pogorszenie punktualności lotów. Przewoźnik z trudem wyrównuje w ciągu roku wynikające z tego straty.

Ograniczona przepustowość lotniska w Zurychu spowodowała, że Swiss nie uruchomiły żadnego długodystansowego połączenia od czterech lat. Mimo problemów wynikających z możliwości lotniska, przewoźnik zapowiada koniec stagnacji w tym segmencie. – Musimy w tej chwili skupić się na przejściu na większe Boeingi 777. Umożliwi nam to zaplanowanie na przełom roku 2018/2019 nowych tras długodystansowych – mówi Klühr. Prezes Swiss przewiduje, że będą to połączenia na klasycznych kierunkach do Ameryki Północnej i Azji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Grupa LH: Problemy z silnikami P&W uziemiły 1/3 floty A220 SWISS

Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Nowe wnętrza kabiny dalekodystansowej "SWISS Senses"

Pasażer i linie lotnicze

Swiss odebrał pierwszego airbusa A320neo z kabiną Airspace

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Grupa LH: Problemy z silnikami P&W uziemiły 1/3 floty A220 SWISS

Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Nowe wnętrza kabiny dalekodystansowej "SWISS Senses"

Pasażer i linie lotnicze

Swiss odebrał pierwszego airbusa A320neo z kabiną Airspace

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5