Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Linie nie chcą przewozić zwierząt laboratoryjnych. Naukowcy protestują

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Linie nie chcą przewozić zwierząt laboratoryjnych. Naukowcy protestują
Fot. British Airways
Już wkrótce niektóre największe linie lotnicze na świecie nie będą przewoziły zwierząt, takich jak małpy, wykorzystywanych do przeprowadzania eksperymentów. Przeciwko temu protestują firmy farmaceutyczne, uniwersytety, m. in. Harvard i naukowcy, informuje Bloomberg.

W obronie interesów firm farmaceutycznych i instytucji badawczych wystąpiła amerykańska organizacja non-profit National Association for Biomedical Research (NABR), która w skardze do rządu Stanów Zjednoczonych oskarża linie lotnicze China Southern Airlines, United Airlines, British Airways oraz Qatar Airways o nielegalne odmowy transportu zwierząt laboratoryjnych, takich jak inne niż małpy człekokształtne naczelne, wykorzystywanych w testach. Amerykański Departament Transportu otworzył w tej sprawie konsultacje społeczne trwające do 6 grudnia, w czasie których otrzymał ponad 20 tys. opinii.

Koalicja w obronie transportu zwierząt laboratoryjnych

NABR informuje, że wiele linii lotniczych odmawia przewozu zwierząt używanych w testach biomedycznych, nawet gdy przewożą te same gatunki w charakterze zwierząt domowych lub jeżeli zwierzęta te podróżują do ogrodów zoologicznych lub rezerwatów przyrody. Ta polityka hamuje ważne badania niezbędne do tego, by opracować leki i programy terapii, czytamy w skardze złożonej 21 sierpnia, podpisanej przez tak znaczące autorytety jak Novartis AG, Johns Hopkins University czy fundację aktora Michael J. Fox’a na rzecz badań nad chorobą Parkinsona. – Liczba przewoźników zgadzających się na przewóz zwierząt wykorzystywanych do badań skurczyła się do takiego stopnia, że placówkom biomedycznym na całym świecie, szczerze mówiąc, kończą się opcje – alarmował w wywiadzie Matthew Bailey, prezydent stowarzyszenia NABR, reprezentującego ponad 350 podmiotów takich jak firmy farmaceutyczne, uniwersytety oraz badaczy.

Linie lotnicze nie chcą problemów

Przedstawiciele czterech linii lotniczych wymienionych w skardze argumentują, że polityka przewoźników stanowi rozsądną odpowiedź na naciski ze strony osób, którym na sercu leży dobro zwierząt. “Linie lotnicze, które transportują zwierzęta do oraz z placówek doświadczalnych, stawały się celem ataków grup obrońców zwierząt oraz celem innych działań, które prowadzały do poważnych zakłóceń operacji, odczuwanych przez pasażerów. Poza wywoływaniem potencjalnego ryzyka naruszenia bezpieczeństwa podróży, protesty mogą naruszyć ciągłość operacji linii lotniczych oraz działania biznesowe” – napisały linie lotnicze w odpowiedzi na pytania Departamentu Transportu. Dodatkowo linie lotnicze China Southern oraz Qatar Airways przypomniały, iż prawo amerykańskie daje przewoźnikom wybór, jaki rodzaj cargo chcą przewozić na swoich pokładach.

Dziesiątki tysięcy zwierząt

W ubiegłym roku w amerykańskich laboratoriach ogółem trzymano 76 tys. ssaków z rodziny naczelnych, wynika z danych Departamentu Rolnictwa. Wiele ze zwierząt pochodzi z Chin, głównego dostawcy makaków cynomolgus, gatunku powszechnie używanego w badaniach. Do niedawna chińscy hodowcy tych małp polegali na klientach z zagranicy, jednak zainicjowana przez prezydenta Chin strategia “Made in China 2025’’, przewidująca m. in. budowę światowej jakości firm biotechnologicznych powoduje, że przy wzroście rodzimego popytu na zwierzęta do testów, jeśli tylko linie lotnicze nie chcą przewozić makaków za granicę, hodowcy mogą je sprzedawać na ryku krajowym.

W trwającym konflikcie NABR nie składa broni. Stowarzyszenie rozszerzyło listę o kolejnych 27 przewoźników, którzy nie chcą przewozić zwierząt laboratoryjnych. “Polityka linii lotniczych grozi, iż spadnie lub opóźnieniu ulegnie liczba oddawanych do użytku przełomowych lekarstw lub terapii” – pisze w oświadczeniu Pfizer. Z kolei Novartis AG oraz AbbVie przekonują w osobnym liście, że odmowa transportu zwierząt laboratoryjnych podważa proces badań biomedycznych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Biznes i przemysł

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Bruksela: Ponad 1,4 mln pasażerów w styczniu. Lepiej niż przed rokiem

Infrastruktura i lotniska

Sarny z lotniska w Świdniku uratowane! Udana akcja płoszenia do lasu

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Biznes i przemysł

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Bruksela: Ponad 1,4 mln pasażerów w styczniu. Lepiej niż przed rokiem

Infrastruktura i lotniska

Sarny z lotniska w Świdniku uratowane! Udana akcja płoszenia do lasu

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5