Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Linie GOL otrzymają 412 mln dolarów rekompensaty za MAX-y


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-05-14 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linie GOL otrzymają 412 mln dolarów rekompensaty za MAX-y
Fot. Boeing
Brazylijskie linie lotnicze Gol Linhas Aereas Inteligentes (GOL) otrzymają od amerykańskiego producenta, firmy Boeing, 2,4 mld reali (412 mln dolarów) rekompensaty za uziemienie samolotów B737 MAX.
GOL, największa linia lotnicza w Brazylii, jest jednym z największych klientów Boeinga, z zamówieniem na ponad 100 samolotów typu 737 MAX. Od tamtego czasu zamówienia zostały zmniejszone, a przewoźnik zapowiedział, że przez kolejne dwa lata nie będzie dokonywał płatności na rzecz Boeinga.

Uziemienie trwa

MAX-y zostały uziemione na całym świecie w marcu 2019 roku, po drugiej tragicznej katastrofie tego modelu. Oba wypadki skłoniły organy nadzoru do zbadania bezpieczeństwa konstrukcji wąskokadłubowego modelu. Rekompensata może stanowić o „być albo nie być” dla GOL, które, podobnie jak przewoźnicy na całym świecie, borykają się z kryzysem związanym z koronawirusem.

GOL otrzymał już prawie 500 mln reali w gotówce, a może dostać kolejnych 1,9 mld reali kredytów, które zostaną wykorzystane na zakup nowych samolotów – pozwoliłoby to na obniżenie odsetek i kosztów amortyzacji. Otwarte pozostaje pytanie, jakiej formy rekompensaty mogą się spodziewać poszkodowane przez uziemienie MAX-ów inne linie lotnicze.

Akcje spadają

Linie GOL operują niemal wyłącznie na samolotach Boeing 737. To podobny model biznesowy do amerykańskiego Southwest Airlines, który osiągnął tylko częściowe porozumienie z Boeingiem. Otrzymaną kwotą w wysokości 125 mln dolarów, przewoźnik podzielił się ze swoimi pracownikami.

Kryzys związany z pandemią spowodował 80-proc. spadek przychodów GOL w kwietniu do 138 mln reali. Ubiegły miesiąc był zresztą pierwszym pełnym miesiącem ograniczeń transportowych na świecie, a GOL jedną z pierwszych linii, które zgłosiły jego skutki.

Akcje Gol spadły w tym roku o 73 proc. Firma zakłada, że ma wystarczającą ilość gotówki, aby utrzymać działalność na tym poziomie przez ponad 10 miesięcy, jednak szuka również dofinansowania. W grę może wchodzić 1 mld reali od nieokreślonych podmiotów oraz 3 mld reali od banku stanowego BNDES w Brazylii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Vouchery: Linie lotnicze rozczarowane brakiem zmiany rozporządzenia UE

Prawo i polityka

Vouchery: Linie lotnicze rozczarowane brakiem zmiany rozporządzenia UE

Rafał Dybiński 14 maja 2020

Virgin Atlantic poleci do Sao Paulo. Code-share z linią GOL

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic poleci do Sao Paulo. Code-share z linią GOL

Piotr Bożyk 05 września 2019

B737 MAX 8 zadebiutował we flocie linii GOL

Biznes i przemysł

B737 MAX 8 zadebiutował we flocie linii GOL

Piotr Bożyk 03 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5