Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lilium Jet: Elektryczny pionowzlot wejdzie na rynek w 2025 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-10-27 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ dlapilota.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lilium Jet: Elektryczny pionowzlot wejdzie na rynek w 2025 r.
fot. Lilium
Niemiecka spółka Lilium Jet ogłosiła zakończenie pierwszego etapu prób w locie swojego elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania. Prototyp przez pół roku przeszedł sto prób naziemnych i w locie, w tym testów bezpieczeństwa. Start-up planuje, że Lilium Jet będzie gotowy do rozpoczęcia komercyjnych operacji jako powietrzna taksówka w 2025 roku.
Lilium Jet to całkowicie elektryczny samolot pionowego startu i lądowania. Po raz pierwszy został zaprezentowany w maju 2019 r. i od tego czasu był testowany na lotnisku w południowych Niemczech. Opublikowane nagranie pokazuje jak statek powietrzny przechodzi z lotu pionowego do  poziomego. Ten charakterystyczny manewr, po raz pierwszy wykonany zaledwie kilka tygodni po oblocie konstrukcji, był jednym z największych wyzwań projektu.

Zasięg obliczeniowy pięciomiejscowego samolotu to 344 km, po jednorazowym naładowaniu akumulatorów, przy maksymalnej prędkości 300 km/h. Podczas testów maszyna latała jednak ze średnią prędkością 100km/h. Samolot jest napędzany 36 silnikami elektrycznymi, co daje w sumie moc 2000 koni mechanicznych. W przeciwieństwie do wielu innych projektów statków powietrznych z napędem elektrycznym Lilium Jet ma służyć do transportu między miastami, a nie w ich obrębie.

Spółka zakończyła także prace przy budowie zakładu produkcyjnego o powierzchni ponad 32 tys. m2 w Monachium i rozpoczęła budowę drugiego, większego obiektu w tym samym miejscu. Da on około 500 miejsc pracy. Firma zamierza rozpocząć działalność komercyjną w 2025 r. I planuje się w tym czasie produkcję kilkuset samolotów rocznie.  

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zimowa oferta lotniska Chopina i podsumowanie sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zimowa oferta lotniska Chopina i podsumowanie sezonu letniego

inf. pras. oprac. ad 25 października 2019

Modlin: Modernizacji nie będzie. PPL blokuje inwestycje

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Modernizacji nie będzie. PPL blokuje inwestycje

Aleksander Domański 25 października 2019

Brussels Airlines zamkną część tras, zmniejszą flotę i zatrudnienie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines zamkną część tras, zmniejszą flotę i zatrudnienie

Piotr Bożyk 25 października 2019

 

IATA: Już blisko rok spadków przewozów cargo

Biznes i przemysł

IATA: Już blisko rok spadków przewozów cargo

07 listopada 2019

Lublin Airport: 12-proc. spadek we wrześniu

Infrastruktura i lotniska

Lublin Airport: 12-proc. spadek we wrześniu

07 listopada 2019

Ukraina: UIA w poważnych tarapatach. Czy LOT na tym zyska?

Pasażer i linie lotnicze

Ukraina: UIA w poważnych tarapatach. Czy LOT na tym zyska?

07 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5