Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Leasingodawcy oczekują niewielkich dostaw samolotów w 2020 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-05-06 13:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Leasingodawcy oczekują niewielkich dostaw samolotów w 2020 roku
Fot. Boeing
Liderzy branży leasingowej uważają, że dostawy nowych odrzutowców będą w roku 2020 znacznie utrudnione. Problemem jest niepewność co do popytu na kolejne samoloty i trudności w łańcuchu dostaw, spowodowane trwającą pandemią koronawirusa.
Dyrektor wykonawczy BOC Aviation, Robert Martin, przewidział, że w sumie dostawy Airbusa i Boeinga mogą sięgnąć od 600 do tysiąca sztuk. Z kolei dyrektor generalny DAE Capital, Firoz Tarapore, stwierdził, że w najbliższych miesiącach kluczowe będzie załagodzenie obostrzeń i ograniczeń transportowych. Przyznał jednak, że trudno sobie wyobrazić imponującą liczbę dostaw samolotów w 2020 roku.

Europejski producent, Airbus, jeszcze przed kryzysem przewidział na 2020 rok 880 dostaw. Boeing z kolei zawiesił wytyczne, jako że jego wąskokadłubowiec, B737 MAX jest uziemiony od przeszło roku. Zarówno Boeing, jak i Airbus, mają zaniżone plany produkcji.

W obu firmach niepokojące są plany redukcji etatów, właśnie ze względu na zmniejszoną produkcję samolotów. Airbus już zapowiedział, że w lecie zwolnić może nawet 10 tys. ze 135 tys. zatrudnionych w zakładach producenta. Jak na razie firma zdecydowała się wysłać kilka tysięcy pracowników z walijskiej fabryki na przymusowe urlopy.

Boeing z kolei informował o planach zwolnienia nawet 10 proc. swoich zatrudnionych, pracujących przy lotnictwie cywilnym. Zwolnienia wpłynęłyby na jednostkę produkującą uziemione MAX-y, a także samoloty typu B787 Dreamliner i 777. Redukcja miejsc pracy może dotyczyć nawet 7 tys. pracowników. Boeing zatrudnia ponad 160 tys. osób na całym świecie, w tym 70 tys. w stanie Waszyngton, gdzie montowana jest większość samolotów cywilnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Clark: To koniec A380 i B747. Ten kryzys to czarny łabędź dla branży

Biznes i przemysł

Clark: To koniec A380 i B747. Ten kryzys to czarny łabędź dla branży

Rafał Dybiński 06 maja 2020

IATA: Tak dla masek, nie dla pustego środkowego fotela

Biznes i przemysł

IATA: Tak dla masek, nie dla pustego środkowego fotela

Tomasz Śniedziewski 06 maja 2020

United Airlines planują wznowić cztery trasy do Chin

Pasażer i linie lotnicze

United Airlines planują wznowić cztery trasy do Chin

Rafał Dybiński 06 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5