Partner serwisu
Biznes i przemysł

LATAM zrezygnowała z dziesięciu A350 po korekcie zamówienia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ simpleflying.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LATAM zrezygnowała z dziesięciu A350 po korekcie zamówienia
fot. Wikipedia
LATAM Airlines Group zmniejszyła znacząco liczbę zamówionych modeli samolotów Airbus A350 – informuje serwis "Simple Flying". Południowoamerykański przewoźnik jeszcze 29 lutego chciał dodać 25 maszyn tego typu do swojej floty, ale w ciągu zaledwie miesiąca zdecydował się zrezygnować z dziesięciu. 

Model A350-900, których w sumie ma być dostarczonych trzynaście, a pozostałe dwa to będą A350-1000, są chwalone za łatwość wykonywania długodystansowych rejsów. Przestronne wnętrze z szerokim przejściem między rzędami siedzeń i wysokim sufitem ułatwia komfortową podróż podczas długich lotów.

Najnowocześniejsze silniki Rolls-Royce Trent XWB-84 pomagają maszynom osiągnąć zasięg do 16 100 km. Airbus wykorzystuje jeszcze bardziej solidny Rolls-Royce Trent XWB-97 dla modelu A3500-1000.

LATAM, podobnie jak wiele innych linii lotniczych, zdecydowała się jednak w tym niepewnym okresie zmniejszyć zamówienie. Grupa nie jest osamotniona w takim działaniu. Wcześniej bowiem decyzję o odroczeniu zamówienia modeli A350-1000 podjął również Qantas.

Grupa prowadzi kilka filii handlowych i towarowych z siedzibami w siedmiu krajach Ameryki Południowej. Branża lotnicza kontynentu jest obecnie uziemiona po zamknięciu portów w wielu państwach. W tym momencie dostępnych jest tylko kilka usług długodystansowych. Kontynentalne linie lotnicze będą nadal zmierzać w stronę anulowania lub przynajmniej opóźniania dostaw dopóki nie poprawi się sytuacja po kryzysie związanym z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.

LATAM po surowych restrykcjach wprowadzonych w Brazylii obsługuje w kwietniu zaledwie pięć tras. Dodatkowo ograniczenia przekładają się na liczbę pasażerów, których jest niewielu. Dla podreperowania kiepskiej sytuacji południowoamerykański przewoźnik zdecydował się wynająć kilka A350 dla możniejszej Qatar Airways.

Ruch włodarzy LATAM wobec Airbusa ma więc swoje logiczne uzasadnienie, zwłaszcza przy spadku o 75 proc. lotów na całym świecie. Nie ma aktualnie pilnej potrzeby korzystania z jednostek szerokokadłubowych, jakimi są A350. Dopiero kiedy ograniczenia zostaną złagodzone i zwiększy się popyt, wówczas południowoamerykański przewoźnik będzie gotowy do podjęcia większych zamówień. Dziennikarz Simple Flying skontaktował się z LATAM, aby uzyskać komentarz dotyczący zmniejszenia zamówień A350, ale nie otrzymał odpowiedzi przed publikacją artykułu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LATAM Airlines Group leasinguje airbusy A321XLR od ALC

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines Group leasinguje airbusy A321XLR od ALC

Avgeek 22 października 2022

Cerda: Potrzebujemy długiego procesu z dobrze ustaloną strategią

Biznes i przemysł

Delta kupuje udziały w LATAM. Chilijska linia opuści sojusz Oneworld

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LATAM Airlines Group leasinguje airbusy A321XLR od ALC

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines Group leasinguje airbusy A321XLR od ALC

Avgeek 22 października 2022

Cerda: Potrzebujemy długiego procesu z dobrze ustaloną strategią

Biznes i przemysł

Delta kupuje udziały w LATAM. Chilijska linia opuści sojusz Oneworld

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5