Porsche i Boeing podpisały protokół ustaleń w celu zbadania rynku wysokiej mobilności w ruchu lotniczym w miastach oraz rozszerzenia ruchu miejskiego o przestrzeń powietrzną. Dzięki partnerstwu obie firmy wykorzystają swoją siłę rynkową i wiedzę, aby zbadać przyszłość luksusowych pojazdów miejskiej mobilności w klasie premium.
– Porsche chce rozszerzyć swoją działalność jako obecny producent samochodów sportowych, stając się wiodącą marką mobilności premium. W dłuższej perspektywie może to oznaczać przejście do trzeciego wymiaru podróży – mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG. – Łączymy mocne strony dwóch wiodących światowych firm, aby zająć się potencjalnym kluczowym segmentem rynku przyszłości – dodaje.
W ramach partnerstwa firmy utworzą międzynarodowy zespół zajmujący się różnymi aspektami mobilności w powietrzu w miastach, w tym analizą potencjału rynkowego pojazdów premium i możliwych zastosowań.
Aurora Flight Sciences, Boeing, Porsche i spółka zależna Boeing, również opracowują koncepcję całkowicie elektrycznego pojazdu do pionowego startu i lądowania. Inżynierowie z obu firm, a także spółki zależne Porsche Engineering Services GmbH i Studio F.A. Porsche, wdrożą i przetestują prototyp.
– Współpraca ta opiera się na naszych wysiłkach na rzecz opracowania bezpiecznego i wydajnego nowego systemu ekologicznej mobilności i stanowi okazję do zbadania możliwości rozwoju miejskiego pojazdu mobilności lotniczej premium z wiodącą marką motoryzacyjną – stwierdza Steve Nordlund, wiceprezes i dyrektor generalny
Boeing NeXt, organizacji kładącej podwaliny pod system mobilności nowej generacji, w którym pojazdy autonomiczne i pilotowane mogą bezpiecznie współistnieć. – Porsche i Boeing łączą w sobie precyzyjną inżynierię, styl i innowacje, aby przyspieszyć rozwój mobilności powietrznej na całym świecie –podsumowuje.
Badanie Porsche Consulting z 2018 roku przewiduje, że rynek mobilności w ruchu miejskim przyspieszy po 2025 roku. Badanie wskazuje również, że rozwiązania mobilności w ruchu miejskim będą transportować pasażerów szybciej i wydajniej niż obecne konwencjonalne środki transportu lądowego, przy niższych kosztach i przy większej elastyczności.