Partner serwisu
Biznes i przemysł

Kuehne+Nagel i Lufthansa promują paliwa neutralne pod względem emisji CO2

Dalej Wstecz
Autor:

redakcja

Data publikacji:
08-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lufthansa

Podziel się ze znajomymi:

Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo porozumiały się w zakresie promocji i wykorzystania paliwa syntetycznego od organizacji pozarządowej atmosfair z siedzibą w Berlinie. Dostawcy usług logistycznych wspólnie zobowiązali się wspierać pierwszy na świecie zakład produkcyjny syntetycznego SAF w Werlte, Emsland (Niemcy), kupując 25 000 litrów paliwa rocznie przez następne pięć lat.

Paliwa syntetyczne nie są jeszcze produkowane przemysłowo, są dostępne tylko w ilościach laboratoryjnych. Paliwo to uważane jest za paliwo przyszłości, zdolne zredukować emisję CO2 silników lotniczych do zera.

Kuehne+Nagel zatrudnia ponad 74 000 pracowników w ponad 1400 lokalizacjach w 100 krajach i jest jedną z największych firm logistycznych na świecie. W Polsce działa od ponad 28 lat, świadcząc usługi w 25 lokalizacjach i zatrudniając ponad 1 600 specjalistów.

– Już teraz, dzięki SAF, nasi klienci mogą uniknąć emisji dwutlenku węgla ze swoich przesyłek. Wspierając pierwszą produkcję paliwa typu power-to-liquid wraz z Lufthansa Cargo, wysyłamy mocny komunikat o naszym zaangażowaniu, zapraszając jednocześnie naszych kolegów z branży i klientów do przyłączenia się do tworzenia niskoemisyjnej gospodarki przyszłości już dziś – powiedział Yngve Ruud, członek zarządu Kuehne+Nagel, odpowiedzialny za logistykę lotniczą.

Lufthansa Cargo z obrotem 2,8 miliarda euro i pracą przewozową na poziomie 6,5 miliarda tonokilometrów frachtowych w 2020 roku jest jedną z wiodących światowych firm w transporcie lotniczym. Firma zatrudnia obecnie około 4400 osób na całym świecie. Lufthansa Cargo koncentruje się na transporcie z lotniska na lotnisko. Siatka połączeń obejmuje około 300 miejsc docelowych w ponad 100 krajach, wykorzystując zarówno samoloty towarowe, jak i ładowność samolotów pasażerskich obsługiwanych przez Deutsche Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings Discover i SunExpress, a także ciężarówki. Większość usług cargo obsługiwana jest przez lotnisko we Frankfurcie.



– Wyraźnie widzimy rozwiązanie, dzięki któremu zredukujemy emisje z operacji lotniczych, dzięki stosowaniu syntetycznych, zrównoważonych paliw lotniczych. To zaangażowanie po raz kolejny pokazuje, że aktywnie stawiamy czoła wyzwaniom związanym z ochroną klimatu – wyjaśniła Dorothea von Boxberg, dyrektor generalny Lufthansa Cargo.

Z właściwościami niemal identycznymi jak konwencjonalne paliwo do silników odrzutowych, zrównoważone paliwa lotnicze są filarem na drodze do neutralnego pod względem emisji CO2 transportu. Istnieją dwa główne rodzaje zrównoważonego paliwa lotniczego – bio SAF i syntetyczny SAF.

Do tej pory Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo wykorzystywały bio SAF do zmniejszenia śladu węglowego w transporcie lotniczym. Podczas gdy bio SAF jest produkowany z biomasy (produktów odpadowych i surowców o niskiej zawartości węgla), podstawowym źródłem energii i surowcami do produkcji syntetycznego SAF są odnawialna energia elektryczna, woda i dwutlenek węgla (CO2). Syntetyczny SAF jest uważany za długoterminowe rozwiązanie dla przemysłu, ponieważ może być produkowany bez ograniczeń związanych z dostawami biomasy i może zredukować emisje do 100%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa ma plan obejścia ceł

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa ma plan obejścia ceł

Mateusz Kieruzal 29 kwietnia 2025

Fotorelacja: A321F Lufthansa Cargo w Katowicach

Biznes i przemysł

Fotorelacja: A321F Lufthansa Cargo w Katowicach

Piotr Bożyk 05 kwietnia 2025

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Biznes i przemysł

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Mateusz Kieruzal 31 marca 2025

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa ma plan obejścia ceł

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa ma plan obejścia ceł

Mateusz Kieruzal 29 kwietnia 2025

Fotorelacja: A321F Lufthansa Cargo w Katowicach

Biznes i przemysł

Fotorelacja: A321F Lufthansa Cargo w Katowicach

Piotr Bożyk 05 kwietnia 2025

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Biznes i przemysł

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Mateusz Kieruzal 31 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij