Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Kraków: Decyzja GDOŚ opóźni budowę nowego pasa startowego?


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2021-04-08 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Dziennik Polski

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Decyzja GDOŚ opóźni budowę nowego pasa startowego?
fot. Kraków Airport
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska uchyliła rygor natychmiastowej wykonalności dla lokalizacji nowej drogi do startów i lądowań na lotnisku Kraków-Balice. To efekt wniosku grupy okolicznych mieszkańców, protestujących przeciwko tej inwestycji.
Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło w 2018 roku opracowany Plan Generalny, przewidujący rozbudowę terminala pasażerskiego małopolskiego portu, nowego terminala cargo oraz montaż najnowocześniejszego systemu naprowadzania samolotów. Realizacji ambitnych celów nie zaburzyła nawet pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i ogromne spadki liczby osbłużonych pasażerów w ostatnich kilkunastu miesiącach.

Niedawno Airports Council International (ACI) ogłosiła nagrody Airport Service Quality (ASQ), które wyróżniają najlepsze lotniska na świecie według oceny ich klientów. Wśród najwyżej ocenionych znalazło się 89 portów, w tym ten w Krakowie. Lotnisko stolicy Małopolski zyskało nagrodę w kategorii najlepsze wśród obsługujących od 5 do 15 mln pasażerów rocznie. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Rozwojem portu Krakowie zainteresowane są nie tylko jego władze, cały region, ale również wojsko. GDOŚ uchylił jednak w połowie marca postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Kielcach, który jesienią 2019 roku nałożył rygor natychmiastowej wykonalności na decyzję określającą środowiskowe uwarunkowania przedsięwzięcia o nazwie "Budowa nowej drogi startowej na lotnisku Kraków-Balice w wariancie północnym".

Przeciwko tej inwestycji od kilku lat protestowała grupa mieszkańców Szczyglic, Balic, Rząski, narzekający na uciążliwy hałas, który po realizacji projektu może się jeszcze zwiększyć, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie w tych okolicach. Ich argumenty, w tym także taki sugerujący przeniesienie lotniska w inne miejsce, znalazły podatny grunt i teraz Plan Generalny stoi pod dużym znakiem zapytania, a na pewno będzie mocno opóźniony ze względu na możliwe postępowania skargowe i odwołania.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair: Osiem nowych tras z Polski. Dodatkowe 100 tys. miejsc na lato 2021

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Osiem nowych tras z Polski. Dodatkowe 100 tys. miejsc na lato 2021

Emilia Derewienko 01 kwietnia 2021

Kolejna wakacyjna trasa Wizz Air. Z Kraków Airport do Splitu

Pasażer i linie lotnicze

Kolejna wakacyjna trasa Wizz Air. Z Kraków Airport do Splitu

Emilia Derewienko 18 marca 2021

ACI: Kraków-Balice wśród 89 wyróżnionych lotnisk na świecie

Infrastruktura i lotniska

ACI: Kraków-Balice wśród 89 wyróżnionych lotnisk na świecie

Rafał Dybiński 01 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5