Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Kraków: Dostaliśmy wsparcie, ale przed nami najtrudniejsza zima w historii


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-11-09 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Dostaliśmy wsparcie, ale przed nami najtrudniejsza zima w historii
fot. Kraków Airport
Port lotniczy Kraków-Balice im. Jana Pawła II znalazł się w gronie tych krajowych lotnisk, które uzyskały rządowe wsparcie na pokrycie strat wynikających z kryzysu wywołanego wirusem COVID-19.
Jesienią stolica Małopolski straciła prestiżowe bezpośrednie połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT z Chicago. Wcześniej z transatlantyckich rejsów do Krakowa na tej samej trasie zrezygnowały American Airlines.

W lipcu i sierpniu w ramach akcji "LOTnaWakacje" pasażerowie spod Wawelu mogli natomiast skorzystać aż z dziesięciu nowości. Podróżni polecieli miedzy innymi do Rzymu-Fiumicino, lotniska Kalamata, do Barcelony, Zadaru, Chanii, Salonik oraz na wyspy Santorini, Korfu i Zakintos. Wznowiono także rejsy Air France do Paryża czy inne połączenia przewoźników niskokosztowych na Starym Kontynencie. Na koniec listopada planowane jest uruchomienie trasy Luxair do Luksemburga.

– Środki finansowe z Ministerstwa Infrastruktury w zakresie wsparcia lotnisk w związku z pandemią, wpłynęły na rachunek Kraków Airport. Zostaną one wykorzystane zgodnie z celem pomocy – potwierdziła Natalia Vince, rzecznik Kraków Airport, w odpowiedzi nadesłanej do redakcji Rynku Lotniczego. Jakie plany na najbliższe miesiące mają zarządzający portem w stolicy Małopolski?

– Nikt w branży, nie potrafi odpowiedzieć precyzyjnie na pytanie, kiedy nastąpi koniec obecnego kryzysu związanego z pandemią. W październiku 2020 roku z usług krakowskiego lotniska skorzystało 145 349 pasażerów. To o 82 proc. mniej w stosunku do października 2019 roku. Dokładnie rok temu, na koniec października 2019 roku na krakowskim lotnisku powitaliśmy 7 milionowego pasażera, co wobec obecnych statystyk, jasno ukazuje skalę sytuacji kryzysowej – podkreśliła rzecznik krakowskiego lotniska.

Przełom 2020 i 2021 roku będzie niezwykle wymagający dla obiektu ze stolicy Małopolski. – Przed nami sezon zimowy, ale będzie to także najtrudniejszy okres w historii branży. Lotnisko w podkrakowskich Balicach jest lotniskiem współużytkowanym, cywilno-wojskowym, z działającą bazą LPR-u i musi utrzymać operacyjność każdego dnia przez 24 godziny na dobę – przypomniała na koniec Natalia Vince.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair ogłasza trzy nowe trasy z Polski na sezon zimowy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair ogłasza trzy nowe trasy z Polski na sezon zimowy

Emilia Derewienko 10 lipca 2020

Pierwszy samolot Air France wylądował w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy samolot Air France wylądował w Krakowie

Rafał Dybiński, Emilia Derewienko 03 lipca 2020

Kraków Airport: Odtwarzamy dobrze zapamiętany obraz lotniska

Infrastruktura i lotniska

Kraków Airport: Odtwarzamy dobrze zapamiętany obraz lotniska

Rafał Dybiński 26 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5