Partner serwisu
Biznes i przemysł

Koronawirus. Delta reorganizuje swoją flotę, wycofuje B717, 777 i CRJ 200

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Koronawirus. Delta reorganizuje swoją flotę, wycofuje B717, 777 i CRJ 200
fot. Delta Air Lines
Amerykańskie linie lotnicze Delta Air Lines kontynuują modernizację swojej floty po kryzysie, związanym z koronawirusem. Przewoźnik przyspieszy wycofanie trzech modeli samolotów, w tym Boeinga 717.

W maju Delta Air Lines ogłosiły, że ze swojej floty pozbędą się 18 Boeingów 777-200. W czerwcu linie wycofały ze służby pozostałe samoloty McDonnell Douglas MD-88 i MD-90. Z kolei w lipcu przewoźnik ogłosił, że do końca roku z jego floty znikną Boeingi 737-700.

Teraz Delta poinformowała o planach wycofania wszystkich 91 samolotów typu Boeing 717 z eksploatacji. Maszyny o tych modelach mają zostać wyłączone z floty do 2025 roku. W tym samym czasie z eksploatacji zostaną również wycofane 54 Boeingi 767-300 ER. Ale to nie wszystko: do końca roku 2023 na emeryturę przejdą regionalne odrzutowce Bombardier CRJ 200.

Samoloty z serii CRJ 200 nie są zresztą obsługiwane przez samą Deltę, ale działają pod marką Delta Connection, obsługiwane przez partnerów Endeavour Air i Skywest. Razem firmy mają prawie 120 maszyn CRJ 200. „Starając się zmodernizować i uprościć swoją flotę, Delta może rozważyć inne opcje wcześniejszej emerytury samolotów” – można przeczytać w raporcie przewoźnika na temat jego obecnej sytuacji finansowej.

Redukcje floty mają jednak konsekwencje finansowe. Delta odpisze od 2 do 2,5 mld dol. za Boeingi 717, 767 i Bombardiery CRJ 200. Obecnie przewoźnik nie ma już żadnego otwartego zamówienia u Boeinga. Inna jest natomiast sytuacja z Airbusem. Linie oczekują bowiem na 14 samolotów Airbus A220-100, 50 sztuk A220-300, 25 maszyn A321ceo, 100 samolotów A321neo, 30 sztuk A330-900neo oraz 12 samolotów A350-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 21 września 2023

Edelweiss wymieni flotę dalekodystansową. A350 zastąpią A340

Pasażer i linie lotnicze

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Zobacz również:

Delta Air Lines po raz pierwszy w historii pojawią się w Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 21 września 2023

Edelweiss wymieni flotę dalekodystansową. A350 zastąpią A340

Pasażer i linie lotnicze

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Zobacz również:

Delta Air Lines po raz pierwszy w historii pojawią się w Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5