Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Koronawirus. Delta Air Lines opóźniają odbiór 40 Airbusów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-09-24 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ marketscreener.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koronawirus. Delta Air Lines opóźniają odbiór 40 Airbusów
fot. Delta Air Lines
Linie Delta Air Lines prowadzą rozmowy z Airbusem, aby opóźnić co najmniej 40 dostaw samolotów zaplanowanych do odbioru na ten rok. Amerykański przewoźnik boryka się z niewielkim popytem na podróże lotnicze po kryzysie pandemii koronawirusa.
Poza opóźnieniem dostaw od Airbusa, Delta planuje jednocześnie zwiększyć swoje zapasy gotówki. Przewoźnik chce pozyskać 750 mln dol. z umowy leasingu na dziewięć pozostałych samolotów europejskiego producenta. Chodzi o pięć samolotów Airbus A321, dwa samoloty A350 i dwa A330neo. Po tym, jak Bloomberg poinformował o odroczeniach dostaw, akcje Delty spadły aż o 6 proc.

Prawie wszystkie niezrealizowane zamówienia Delty dotyczą samolotów europejskiego producenta, a planowane dostawy na wszystkie lata obejmują 100 samolotów A321neo, 27 sztuk A321, 64 odrzutowców A220, 32 samolotów A330neo i 22 odrzutowce A350. Większość zamówionych maszyn ma zostać dodana do floty przewoźnika do 2022 roku.

Zaciskanie pasa przez jedną z najlepiej dokapitalizowanych linii lotniczych na świecie pokazuje presję, wywieraną na Airbusa i jego amerykańskiego rywala, Boeinga. Obaj producenci zaciekle pracowali nad zachowaniem zamówień w czasach, gdy linie lotnicze mają niewielkie zapotrzebowanie na nowe samoloty, a niedostarczone odrzutowce gromadzą poza swoimi fabrykami.

Umowy pozostają poufne, a Delta odmawia komentarza. Linie, które swoją siedzibę mają w Atlancie, obiecały zmniejszyć wydatki kapitałowe w tym roku o 3,5 mld dol. Będzie to możliwe częściowo dzięki współpracy z producentami samolotów i silników.

Delta pożyczyła ponadto 9 mld dol. w ramach programu lojalnościowego SkyMiles w ramach umowy ogłoszonej w zeszłym tygodniu. Linia lotnicza, która pod koniec czerwca miała blisko 16 mld dol. w gotówce, spala około 750 mln dol. miesięcznie. Ograniczenie funduszy zmusiło linie lotnicze do intensywnych negocjacji z Airbusem i Boeingiem na temat opóźnienia odbiorów samolotów, zamówionych przed wybuchem pandemii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
16370 pracowników United Airlines na liście zwolnień

Biznes i przemysł

16370 pracowników United Airlines na liście zwolnień

Rafał Dybiński 04 września 2020

American Airlines i Delta Air Lines także już nie zarobią kroci na zmianach rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines i Delta Air Lines także już nie zarobią kroci na zmianach rezerwacji

Rafał Dybiński 02 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5