Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Korean Air w III kw. ze stratą netto i zyskiem operacyjnym za przewozy cargo


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2020-11-12 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Korean Air w III kw. ze stratą netto i zyskiem operacyjnym za przewozy cargo
Fot: Korean Air
Linie lotnicze Korean Air, zmagające się ze skutkami kryzysu wywołanego pandemią COVID-19, zamknęły III kw. b.r. ze stratą netto, wynika z danych opublikowanych 5 listopada. Na tle trudnej sytuacji przewoźnika pozytywnie wyróżniają się przewozy cargo, które wygenerowały wyższy zysk niż w II kw.
Ogółem strata netto Korean Air za III kw. zamknęła się w sumie ponad 385,9 mld wonów (ok. 342 mln dolarów) w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 211,9 mld wonów przed rokiem. Wyniki finansowe przewoźnika za III kw. rozczarowują, gdyż jeszcze w II kw. linie lotnicze Korean Air wygenerowały zysk netto w wysokości ponad 162,4 mld wonów, będąc jednym z nielicznych przewoźników lotniczych na świecie (obok linii lotniczych z Tajwanu) odnotowujących zysk w okresie pandemii koronawirusa. Słabsze wyniki władze przewoźnika tłumaczą koniecznością spłaty odsetek oraz niekorzystnym kursem wymiany
walutowej.

Przewozy cargo ciągną wyniki do góry

Korean Air odnotowały w III kw. 1,55 trylionów wonów przychodu, co oznacza 52,8 proc. spadek rdr oraz 8,3 proc. spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem. Zysk operacyjny skurczył się o 93,6 proc. rdr do poziomu 7,59 mld wonów. W porównaniu z poprzednim kwartałem, redukcja zysku operacyjnego była jeszcze bardziej znacząca, sięgając 94,9 proc.

Na tle ogólnych wyników finansowych Korean Air, bardzo dobrze prezentują się wyniki z tytułu przewozów cargo. Przychody z tytułu sprzedaży przestrzeni cargo wyniosły w III kw. 1,16 trylionów wonów (988 mln dolarów), tym samym Korean Air poprawiły wynik z poprzedniego kwartału, kiedy to przychody wyniosły 1 mld wonów (852 mln dolarów). Wyższe przychody były możliwe dzięki podniesieniu cen przewozów oraz zwiększeniu oferowania poprzez przerobienie uziemionych samolotów pasażerskich na maszyny przystosowane do przewozów cargo - Korean Air były pierwszymi liniami lotniczymi w kraju, które zdecydowały się usunąć fotele z kabin pasażerskich, zwiększając w ten sposób dostępną przestrzeń ładunkową oraz oraz obniżając wagę samolotu, co przekłada się na niższą konsumpcję paliwa.

Dobre rokowania na IV kw.

Przewoźnik przewiduje, że w najbliższym czasie utrzyma się trend spadkowy w przewozach pasażerskich oraz wzrost popytu na przewozy cargo. - W IV kw. przewidujemy, że utrzyma się spadek popytu na podróże wynikający z pandemii COVID-19, natomiast umocni się popyt na przewozy cargo, co wynika z czynników sezonowych - czytamy w raporcie Korean Air.

W obecnym szczycie sezonu przewozów cargo, szczególnie wzrasta popyt na przewóz półprzewodników, części samochodowych, oraz na obsługę dostaw oraz łańcuchów dostaw produktów e-handlu. Dodatkowo, w wyniku pandemii wzrosło zapotrzebowanie na transport środków ochrony osobistej oraz spadła dostępność alternatywnych środków transportu, np. transportu morskiego, wylicza Korean Air.

Przewoźnik ogłosił również uformowanie specjalnego zespołu odpowiedzialnego za transport szczepionek przeciwko COVID-19, które mogą być opracowane i wdrożone na początku przyszłego roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK: Trzy konsorcja inżynieryjne walczą o kontrakt na master plan

Infrastruktura i lotniska

CPK: Trzy konsorcja inżynieryjne walczą o kontrakt na master plan

Łukasz Malinowski 12 listopada 2020

Korean Air także stawia na cargo czartery

Biznes i przemysł

Korean Air także stawia na cargo czartery

Rafał Dybiński 17 marca 2020

Budapeszt odlatuje konkurencji z CEE? Korean Air Cargo zainaugurowały loty z Seulu

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt odlatuje konkurencji z CEE? Korean Air Cargo zainaugurowały loty z Seulu

Tomasz Śniedziewski 25 lutego 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5