Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Koniec godziny policyjnej w Qatar Airways!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Koniec godziny policyjnej w Qatar Airways!
fot. Piotr Bożyk
Załogi Qatar Airways zyskały wolność! Nowy dyrektor generalny zrezygnował ze stosowania wieloletniej i bezwzględnie przestrzeganej zasady w postaci godziny policyjnej, za niesubordynację której załogom groziło natychmiastowe zakończenie stosunku pracy.

Na początku listopada w katarskich liniach lotniczych nastąpił koniec ery Akbara Al Bakera, który piastował funkcję dyrektora generalnego przez prawie trzy dekady. Katarczyk, zostając dyrektorem generalnym flagowych linii lotniczych Państwa Katar w 1997 roku, miał plan, aby zarządzane przez niego linie stały się najlepszym na świecie operatorem lotniczym. Można stwierdzić, że wizja Al Bakera spełniła się w prawie każdym szczególe. Katarskie linie stały się najlepsze na świecie, jeśli pod uwagę weźmie się poziom oferowanych usług.

Akbar Al Baker, znany ze swojej otwartości, nigdy nie bał się dzielić swoimi, często kontrowersyjnymi spostrzeżeniami. W jednym z wywiadów otwarcie zakomunikował, że kobiet zarządzających liniami lotniczymi na całym świecie jest bardzo mało, gdyż jest to „bardzo wymagająca praca”, sugerując, że kobiety są mniej inteligentne. Lubił także angażować się w duże, medialne konflikty, takie jak ostatni spór z Airbusem w sprawie pękających pokryć kadłubów szerokokadłubowych airbusów A350.

Al Baker, oprócz kontrowersyjnych wypowiedzi, zarządzał bliskowschodnimi liniami lotniczymi w sposób dość autorytarny. Jeśli ktoś sprzeciwiał się pomysłom Katarczyka, automatycznie był zwalniany. Srogi sposób rządzenia odczuwały również załogi pokładowe, które w trakcie pobytu w Dosze – bazie Qatar Airways – musiały bezwzględnie przestrzegać godziny policyjnej. Niesubordynacja surowych, niemal autorytarnych, zasad kończyła się natychmiastowym rozwiązaniem umowy z winy pracownika i nie możnością przyszłego powrotu.

W trakcie 27-letniej kadencji Al Bakera załogi musiały codziennie między godz. 04:00 a 07:00 przebywać w zapewnianych przez katarskiego operatora kwaterach. Personelowi pokładowemu nie wolno było również opuszczać miejsca zakwaterowania na 12 godzin przed pracą. Załogi były zwolnione z przestrzegania przepisu, jeśli odbywali międzynarodowy lot i przebywały poza granicami Kataru, np. w Warszawie, do której samoloty Qatar Airways przylatują dwa razy dziennie.

Wypowiedzi byłych członków załogi pokładowej wskazywały, że katarskie linie prowadziły monitoring swoich pracowników za pomocą strażników kwater mieszkalnych, elektronicznych kart-kluczy, kamer, a także poprzez niezapowiedziane „naloty” na domy przeprowadzane przez menedżerów Qatar Airways.

5 listopada stery w katarskich liniach przejął Badr Mohammed Al-Meer, który piastował stanowisko dyrektora generalnego portu Hamad w Dosze. Od początku ery Al-Meera widać „prace” nowej miotły, albowiem implementowana przez Al Bakera godzina policyjna została zniesiona, a załogi lotnicze zyskały „wolność”. Nowe kierownictwo zniosło godzinę policyjną podczas dni wolnych i urlopu. Załogi muszą w dalszym ciągu przebywać w mieszkaniach przez dziewięć godzin (wcześniej 12) przed lotem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 27 maja 2025

Najlepsze wyniki finansowe w historii Qatar Airways

Biznes i przemysł

Qatar Airways i Boeing. Ogromne zamówienie B787 i B777X podczas wizyty Trumpa

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: 30. boeing 777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Australia: Zgoda dla Qatar Airways na zakup 25 proc. Virgin Australia

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Bogota i Caracas nowymi kierunkami w Ameryce Południowej

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways rezygnują z zamówienia boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 27 maja 2025

Najlepsze wyniki finansowe w historii Qatar Airways

Biznes i przemysł

Qatar Airways i Boeing. Ogromne zamówienie B787 i B777X podczas wizyty Trumpa

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: 30. boeing 777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Australia: Zgoda dla Qatar Airways na zakup 25 proc. Virgin Australia

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Bogota i Caracas nowymi kierunkami w Ameryce Południowej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij