Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Komisja Europejska odrzuca prośby IATA dotyczące zawieszenia reguł slotów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-03-04 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Komisja Europejska odrzuca prośby IATA dotyczące zawieszenia reguł slotów
fot. Mark Koellman
Komisja Europejska (KE) odrzuciła postulaty branży lotniczej dotyczące zawieszenia zasad czasu na start lub lądowanie w zatłoczonych portach lotniczych, nawet gdy branża zmaga się z ogromną redukcją popytu na podróże lotnicze – głównie z powodu koronawirusa.
– Potrzebujemy rzetelnych danych – powiedział Henrik Hololei, dyrektor generalny Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Mobilności i Transportu (DG MOVE), na szczycie lotniczym Airlines for Europe (A4E) w Brukseli. – W tym momencie IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) przesłało mi tylko dziesięć kolorowych wykresów [pokazujących przykłady spadków ruchu – red.]. Ale to nie są solidne dane – stwierdził.

IATA poprosiła 2 marca o globalne zawieszenie zasad dotyczących slotów na lotniskach na cały letni harmonogram (od końca marca do końca października). IATA argumentowała, że zapewni to liniom lotniczym niezbędną elastyczność do ograniczenia lotów bez ryzyka utraty dostępu do lotnisk z ograniczeniami slotów na przyszły sezon letni. Pisaliśmy o tym tutaj.

Zasada slotów wymaga, aby linie lotnicze korzystały z czasu na start lub lądowanie w regulowanym porcie lotniczym przez co najmniej 80 proc. czasu, w przeciwnym razie slot zostanie utracony na następny sezon. Zasada ta została zawieszona wcześniej, na przykład po wybuchu zespołu ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej (SARS) w 2003 roku. A4E podążyło za IATA 3 marca z tym samym żądaniem.

Hololei zwrócił uwagę, że organy regulacyjne nie wywierają natychmiastowej presji. Linie lotnicze nie są narażone na utratę dostępu do slotów na regulowanych lotniskach podczas następnej zimy. Argumentował, że nie ma jeszcze wystarczających danych, aby Komisja Europejska mogła poprzeć ogólne zawieszenie tych zasad. Wskazał na niektóre scenariusze, zakładające, że popyt może powrócić nawet w drugim kwartale.

Jednak w przypadku określonych tras, takich jak te z Europy do Chin lub do północnych Włoch, linie lotnicze mogą już zgłaszać nadzwyczajne okoliczności i będą chronione indywidualnie dla każdego przypadku. 

Prezydent organizacji ACI Europe, Jost Lammers, stwierdził, że jest jeszcze za wcześnie, a przed podjęciem decyzji należy zebrać więcej danych. Podkreślił, że lotniska będą wspierać linie lotnicze w tym okresie.
Źródła branżowe twierdzą, że KE nie jest jedynym organem regulacyjnym, który wycofuje się z pomysły IATA. Chiny niechętnie zgadzają się na tymczasowe odłożenie przepisów dotyczących czasu na start lub lądowanie z powodu obaw, że międzynarodowe linie lotnicze mogą opóźnić powrót na ich rynek.

Według IATA, na świecie funkcjonuje ponad 200 portów lotniczych z regulacją czasu na start lub lądowanie, które odpowiadają za około 43 proc. całkowitego ruchu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
IATA prosi o zawieszenie zasad dotyczących slotów z powodu koronawirusa

Prawo i polityka

IATA prosi o zawieszenie zasad dotyczących slotów z powodu koronawirusa

Emilia Derewienko 02 marca 2020

LOT: Rekordowe 57 tys. ton ładunków w 2019 r.

Biznes i przemysł

LOT: Rekordowe 57 tys. ton ładunków w 2019 r.

Łukasz Malinowski 14 stycznia 2020

LOT rozbudował strukturę sprzedaży w Ameryce Łacińskiej

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozbudował strukturę sprzedaży w Ameryce Łacińskiej

Redakcja/inf. pras. 11 stycznia 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5