Flota Lufthansy Cargo powiększyła się na początku października się o dwa frachtowce boeinga - B777F. Samoloty zostały zarejestrowane w niemieckim rejestrze samolotów i posiadają rejestracje D-ALFJ oraz D-ALFK. Maszyny stacjonować będą w macierzystym hubie linii na lotnisku we Frankfurcie.
Do floty LH Cargo dołączyły dwa boeingi B777F. Pierwszy z nich o rejestracji D-ALFK i nazwie "Marhaba Egypt", to zupełnie nowa maszyna (MSN67146 / LN1703) wyprodukowana we wrześniu tego roku, która nie została odebrana przez linię China Cargo Airlines. Natomiast D-ALFJ to dziesięcioletnia maszyna użytkowana wcześniej przez Emirates Cargo. B777F o numerze seryjnym MSN 35612 / LN955 jest leasingowany od firmy DAE Capital. Jako ciekawostkę warto dodać, że maszyna nie posiada jeszcze malowania przewoźnika a naklejkę "Jestem naturalną pięknością. Czekam na mój makijaż Lufthansy Cargo" (I'm a natural beauty. Waiting for my Lufthansa Cargo make up). Dzięki dwóm dodatkowym samolotom, flota Lufthansa Cargo we Frankfurcie liczy obecnie jedenaście B777F, oprócz pojemności czterech samolotów tego samego typu eksploatowanych przez spółkę joint venture AeroLogic głównie w Lipsku.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy teraz zaoferować naszym klientom pojemność łącznie 15 wydajnych szerokokadłubowych frachtowców. Będziemy nadal elastycznie zarządzać naszymi frachtowcami, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby przewozowe klientów. Wraz z powracającymi na rynek wolnymi przestrzeniami ładunkowymi Lufthansy, Austrian Airlines, Brussels Airlines i Eurowings, tworzą one naszą gęstą, globalną sieć przewozów lotniczego cargo - powiedziała Dorothea von Boxberg, dyrektor generalna Lufthansa Cargo.
B777F mają zasięg ponad 9070 km i na pokład mogą zabrać 103 tony ładunku w porównaniu do 7320 km i 96 ton jakie może przewozić odchodzący MD-11F. Dwusilnikowy Boeing B777F jest o około 20 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15 proc. mniej CO2 niż MD-11F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14.
Ostatni MD-11 w Europie lata w pożegnalnym malowaniu
Również ostatni pozostały trzysilnikowiec Lufthansa Group, a zarazem ostatni zarejestrowany w Europie samolot MD-11F, lata teraz w specjalnym malowaniu. Lufthansa Cargo dziękuje za ponad 23 lata służby i wysyła maszynę o rejestracji D-ALCC w swoje ostatnie rejsy do Kairu, Tel Awiwu, Chicago i Nowego Jorku z napisami "Żegnaj" i "Dziękujemy, MD-11" na kadłubie. Aktywny czas tego typu samolotu dla Lufthansy zakończy się wraz z jego ostatnim lądowaniem na lotnisku we Frankfurcie w samo południe 15 października 2021 r. Flota Lufthansa Cargo
Obecnie flota Lufthansa Cargo składa się z 12 maszyn: 11 boeingów B777F oraz jednego MD-11F. Przewoźnik oczekuje na dostawę trzech samolotów: dwóch A321P2F oraz jednego B777F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic. Lufthansa Cargo sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około połowa ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.