Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Kolejne Boeingi 737 Max 8 w Ryanair. Większych na razie nie będzie


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-07-25 11:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolejne Boeingi 737 Max 8 w Ryanair. Większych na razie nie będzie
Kolejne Boeingi 737 Max 8 w Ryanair.Fot. Boeing
Podczas konferencji prasowej zarządu Ryanaira potwierdzono informację o zakupie dodatkowych 10 Boeingów Max 200, anonsowaną w czerwcu. Wiosną 2019 r. dotrze 5 z nich, kolejnych 5 poleci z pasażerami rok później. Przewoźnik łącznie zamówił więc 110 samolotów tego typu.
Samoloty 737 Max 200, nazywane przez Boeinga „Gamechanger”, będą nieco podobne do tych w wersji 737-800, z których pasażerowie już mogą korzystać na trasach z Polski. Pierwszą charakterystyczną zauważalną cechą tych maszyn są większe winglety, czyli końcówki skrzydeł, które wznoszą się ku górze, nowocześniejsze, jasne wnętrze oraz węższe fotele, które są jednak dość wygodne i dają więcej miejsca na nogi.

Winglety w 737 Max 200, które w barwach Ryanair jeszcze nie latają z pasażerami, będą jednak jeszcze większe i podwójne – mniejszy z nich odchyli się ku dołowi. Dzięki temu, a także dzięki nowym silnikom CFM, oszczędność paliwa ma dochodzić do 13% względem poprzedniej, używanej przez Ryanair wersji samolotu. Samoloty będą też zauważalnie cichsze. Co ważne dla przewoźnika – w samolocie znajdzie się 8 dodatkowych miejsc.

Oprócz zamówionych 110 Boeingów 737 Max 200 (lub zamiennie – Max 8), przewoźnik zagwarantował sobie opcję na zakup kolejnych 100 sztuk samolotów tego typu. Nie będzie jednak zamówień na większe samoloty, które mogłyby posłużyć Ryanairowi do wejścia na rynek międzykontynentalny. Zapowiedziano natomiast współpracę z jednym z partnerów atlantyckich. Na razie będzie nim Air Europa, która operuje z Hiszpanii. Do końca roku zostanie podjęta decyzja o wyborze kolejnych partnerów, którzy umożliwią przesiadki z samolotów Ryanaira do długodystansowych samolotów na dużych hubach. Do tej pory mówiło się o irlandzkim AerLingusie i Norwegianie.

Obecnie Boeing kończy dostawy 530 Boeingów 737 serii 800 dla Ryanaira. Średni wiek floty irlandzkiego przewoźnika to 5,5 roku. Jest ona jedną z najmłodszych w Europie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Czy Chiński Comac zagrozi Airbusowi i Boeingowi?

Biznes i przemysł

Czy Chiński Comac zagrozi Airbusowi i Boeingowi?

Michał Szymajda 22 lipca 2017

Boeing zdradza szczegóły projektu 797

Biznes i przemysł

Boeing zdradza szczegóły projektu 797

Michał Szatkowski 21 czerwca 2017

Milion roboczogodzin przepracowanych przy Boeingach 737

Biznes i przemysł

Milion roboczogodzin przepracowanych przy Boeingach 737

Emilia Derewienko 09 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5