Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Polskie drony dla „Terytorialsów”


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-12-15 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ wbgroup.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polskie drony dla „Terytorialsów”
fot. wbgroup.pl
Inspektorat uzbrojenia ogłosił, że polska firma Grupa WB dostarczy Wojskom Obrony Terytorialnej dwanaście zestawów Bezzałogowych Systemów Powietrznych typu FlyEye w tym dziewięć w ramach prawa opcji. Transakcja opiewa na kwotę 34 268 823,48 zł.
Inspektorat nabył drony w trybie negocjacji bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Argumentem za takim rozwiązaniem był fakt, że bezzałogowce Grupy WB już funkcjonują w Wojsku Polskim. Niesie to ze sobą nie tylko niższe koszty obsługi (np. napraw, składowania części zamiennych), ale rodzi potrzeby dopasowywania systemów.

BSP FlyEye jest modułowym systemem, który wykazuje się łatwością złożenia i demontażu. Gotowość do startu osiągana jest w czasie krótszym niż 10 minut. Start z ręki, bez użycia dodatkowych przyrządów możliwy jest w wąskich i ograniczonych przestrzeniach.

Dron waży 12 kg, ma 1,8 m długości i dwa razy więcej rozpiętości. Cichy silnik elektryczny zasilany z akumulatorów litowo-polimerowych pozwala latać na pułapie 3 500 m z prędkością maksymalną do 120 km/h przez 150 minut.

FlyEye jako platforma nośna jest standardowo wyposażona w głowicę umieszczoną pod kadłubem, zapewniając tym samym duży zakres obserwacji. Dwie kamery w głowicy (kamera światła dziennego oraz termowizyjna) pozwalają na szybkie przełączanie zobrazowań wideo.

FlyEye posiada możliwość integracji z lekkim uzbrojeniem precyzyjnym, integracji z akustycznym sensorem wektorowym do wykrywania źródeł wystrzału. W zależności od zastosowania FlyEye może być również zintegrowany z innymi głowicami obserwacyjnymi.

Standardowe wyposażenie w obserwacyjną głowicę dualną wyposażoną w kamery światła dziennego i termowizyjną, może być modyfikowane w zależności od potrzeb i przeznaczenia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Czy w CPK od początku lądować będą drony?

Prawo i polityka

Czy w CPK od początku lądować będą drony?

Kasper Fiszer 25 listopada 2018

Drony na kolei

Infrastruktura i lotniska

Drony na kolei

inf. pras./ Redakcja 29 października 2018

 

Linie Emirates odbierają ostatniego Boeinga 777-300ER

Pasażer i linie lotnicze

Linie Emirates odbierają ostatniego Boeinga 777-300ER

17 grudnia 2018

Blue Air inauguruje loty z Krakowa do Turynu

Pasażer i linie lotnicze

Blue Air inauguruje loty z Krakowa do Turynu

17 grudnia 2018

Wizz Air ogranicza swoją obecność w Chorwacji

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air ogranicza swoją obecność w Chorwacji

17 grudnia 2018

Francja chce, by Chiny uratowały program A380

Biznes i przemysł

Francja chce, by Chiny uratowały program A380

16 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5