Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona


Wstecz Dalej

Autor:

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas

Data publikacji:
2019-08-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Rys. Ogilvy
Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) rozpoczęły ciekawą kampanię reklamową skierowaną do młodych podróżników, m.in. do tzw. generacji Instagram czy osób zaangażowanych w akcję Fridays for Future. Ale zainteresować może ona także wszystkich innych, stając się nie tylko inspiracją podróżniczą, ale dając również impuls ekologiczny. 
Agencja reklamowa Ogilvy rozwija w niej niejako myśl Goethego: „Po co udawać sie w dalekie kraje, skoro dobre leży tak blisko” i porównuje np. podróż/lot do Wielkiego Kanionu Kolorado z wyjazdem (koleją) do zakola Mozeli w pobliżu miejscowości Bremm w Nadrenii, zaznaczając równocześnie bilans ekologiczny i ekonomiczny obu podróży.
 
O ile przelot z Niemiec do Stanów Zjednoczonych i dojazd do celu latem kosztuje z reguły ponad 1000 euro i obarczony jest emisją 2.459 kilogramów CO2, to przejazd pociągiem DB z reklamowanym biletem kosztuje mniej niż 25 euro i przyczynia się do emisji zaledwie 2,5 kg CO2. Dalsze motywy kampanii to m.in. porównanie Nowego Jorku i Frankfurtu, jezior Kanady i Bawarii czy wiszących mostów w Ameryce Północnej i na północy kraju.

W epoce protestów przeciwko nieekologicznym zachowaniom, gdzie wiele kampanii odniosło skutek (w Niemczech spada np. zużycie jednorazowych kubków do kawy czy tzw. foliówek), reklama może rzeczywiście szybko trafić i przekonać młodego odbiorcę. Wpisuje się zresztą w opisywany już przez nas Flygskam czyli wstyd przed lataniem spowodowany właśnie obawami o degradację środowiska naturalnego. Warto dodać, że kampania reklamowa została nagrodzona w Niemczech, zdobywając pierwsze miejsce w konkursie Econ.

Reklamowany produkt to oferta specjalna Sommer-Ticket, skierowana do osób poniżej 26. roku życia (4 przejazdy na dowolnej trasie na terenie całego kraju w cenie 99,60 euro) i w korzystniejszym wariancie (79,60 euro) do pasażerów poniżej 18. roku życia. Promocja dostępna była także w poprzednich latach, po raz pierwszy w sprzedaży pojawiły się jednak pakiety również dla seniorów (za łącznie 139,60 euro). Akcja ma też poprawić wizerunek narodowego przewoźnika kolejowego i podnieść jego popularność.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Chopina: Lipiec nieco gorszy niż przed rokiem

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Lipiec nieco gorszy niż przed rokiem

inf. pras. oprac. ad 16 sierpnia 2019

Do lotniska w Monachium łatwiej dojedziemy koleją

Infrastruktura i lotniska

Do lotniska w Monachium łatwiej dojedziemy koleją

Artur Bogdanowicz 13 grudnia 2018

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów

Infrastruktura i lotniska

Pierwszy tydzień KDP Monachium-Berlin: Fala krytyki za ogromne opóźnienia pociągów

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 16 grudnia 2017

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5