Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-10-26 15:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
fot. Hans Hegebout
B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
B747 KLM po raz ostatni wylądował w porcie Schiphol (Zdjęcia)
Kultowy Boeing 747 linii KLM wylądował po raz ostatni w niedzielę wieczorem na lotnisku Amsterdam-Schiphol. Maszyny producenta z Chicago nie będą już obsługiwać żadnych rejsów pasażerskich narodowego przewoźnika z Holandii.
Charakterystyczny "Jumbo Jet" ma swoje spore grono sympatyków na całym świecie i mimo drugiej fali pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 oraz rządowych restrykcji, a także publicznych nawoływań, aby pozostali w domach, to jednak miłośnicy samolotu dość tłumnie pożegnali "Queen of the Skies". Tym razem już na poważnie.

KLM początkowo planował wycofać B747 w marcu, ale maszyny wróciły do służby Królewskich Linii Lotniczych Holandii, dostarczając w okresie kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 ładunki pilnej potrzeby. Prowizoryczne frachtowce latały jeszcze po całym świecie w sezonie letnim, wzbudzając radość i emocje.

– Dzięki nim latanie stało się przystępne. Pojawiły się jednak nowe rozwiązania – przyznał były kapitan Benno Baksteen w rozmowie z "De Telegraaf". Jego zięć pilotował B747 jeszcze w środę w jednym z ostatnich jego rejsów. On sam spędził za sterami tej maszyny blisko piętnaście lat. Wymianę floty KLM traktuje jednak jak logiczny ruch. Wcześniej postąpiły podobnie bowiem niemiecka Lufthansa, British Airways oraz australijskie Qantas.

Spora część wycofanych "garbusów" trafi niestety na złom. Tylko niektóre z nich pozostaną jako eksponaty muzealne czy... restauracje. Linie lotnicze na całym świecie powoli tracą swój entuzjazm i przywiązanie do charakterystycznych czterosilnikowców. Przewoźnicy stawiają obecnie na bardziej ekonomiczne airbusy A350. Wycofaniu z flot B747 dodatkowo sprzyja bieżąca sytuacja związana z pandemią i gwałtownym spadkiem popytu na podróże lotnicze. Podobny los spotkał również airbusy A340 i największe pasażerskie A380.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
KLM stawia na większe samoloty na trasie Gdańsk – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

KLM stawia na większe samoloty na trasie Gdańsk – Amsterdam

Rafał Dybiński 21 października 2020

KLM dołączą do Lufthansy i polecą również na Zanzibar

Pasażer i linie lotnicze

KLM dołączą do Lufthansy i polecą również na Zanzibar

Rafał Dybiński 14 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5