Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

KLM: Oferta lotów do Polski jest wystarczająca

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-04-2023
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
KLM: Oferta lotów do Polski jest wystarczająca
fot. KLM
– Pomimo faktu, że KLM obsługiwał trasę z/do Katowic tylko przez kilka miesięcy, współczynnik wykorzystania miejsc rósł zgodnie z naszymi oczekiwaniami – stwierdził w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Frantisek Siling, dyrektor sprzedaży holenderskich linii lotniczych KLM na Polskę, a o skasowaniu rejsów do i z Katowic zdecydowały względy operacyjne.

Na razie przewoźnik z Amsterdamu nie planuje zwiększać oferty lotów do i z Polski, gdyż obecne oferowanie jest według dyrektora na optymalnym poziomie.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Czy ruch na trasach KLM-u z polskich portów lotniczych odbudował się już po pandemicznym załamaniu?

Frantisek Siling, dyrektor sprzedaży KLM na Polskę: W ciągu ostatniego roku obserwujemy stale rosnący popyt zarówno w segmencie podróży turystycznych jak i korporacyjnych. Zauważyliśmy bardziej dynamiczny wzrost liczby osób podróżujących w celach wypoczynkowych, a w niektórych miesiącach ubiegłego roku liczba podróżujących osiągnęła lub nawet przekroczyła dane z 2019 r.

Ilu pasażerów poleciało w zeszłym roku na pokładach samolotów KLM do Amsterdamu?

Niestety nie mogę udzielić takiej informacji.

Jaki jest odsetek pasażerów latających P2P, a jaki tranzytowych?

KLM jest typowym przewoźnikiem sieciowym i dlatego większość naszych pasażerów podróżuje poza Amsterdam.

Dokąd głównie latają Polacy przez Amsterdam?

Widzimy, że nasi pasażerowie lubią latać do „ciepłych” miejsc, takich jak Karaiby, Meksyk, Ameryka Południowa. Obserwujemy również duże zapotrzebowanie na kierunki w USA i Kanadzie.

Pojawienie się KLM-u w Katowicach było dobrą decyzją?

Uruchomienie lotów z/do Katowic wynikało ze strategii KLM, która zakłada rozbudowę siatki w Polsce. Przez kilka miesięcy KLM miał możliwość zaspokajać potrzeby tego rynku oferując nowe możliwości podróży dużej grupie klientów indywidualnych i korporacyjnych z Katowic i z regionu.

Czy bliskość Krakowa, do którego linie oferują trzy rejsy dziennie, spowodowała, rentowność lotów z Amsterdamu do Katowic stała pod dużym znakiem zapytania?

Głównym powodem zawieszenia połączenia z/do Katowic były kwestie operacyjne.

Jaki był wskaźnik zajętości miejsc na rejsach do Pyrzowic?

Pomimo faktu, że KLM obsługiwał trasę z/do Katowic tylko przez kilka miesięcy, współczynnik wykorzystania miejsc rósł zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

Czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby zaoferowanie czwartego dziennie rejsu do i z Krakowa?

Stale monitorujemy rozwój popytu na polskim rynku, który jest bardzo ważny dla KLM. Na podstawie całokształtu badań zdecydowano się na otwarcie połączenia z/do Katowic zamiast zwiększania liczby rotacji do/z Krakowa.

W jakim stopniu wypełnione są samoloty na rejsach do i z Małopolski?

Loty do/z Krakowa funkcjonują dobrze. Kraków stanowi bardzo atrakcyjny kierunek pod względem turystycznym, dlatego trasa jest ważna również z perspektywy ruchu przyjazdowego do Polski. Niestety nie mogę podać dokładnego współczynnika wypełnienia samolotów.

Jak wygląda sytuacja na innych lotniskach, do których przylatują samoloty w charakterystycznym niebieskim malowaniu?

Liczba oferowanych przez KLM lotów z/do Polski zbliża się do poziomu sprzed pandemii. W ostatnich latach otworzyliśmy dwie nowe trasy z/do Polski – Poznań-Amsterdam w 2020 roku i Katowice-Amsterdam w 2022.

Czy istnieje jeszcze możliwość zwiększenia oferty do Polski?

Jak już wspomniałem, bardzo uważnie śledzimy rozwój zapotrzebowania na loty na rynku polskim. W ostatnich latach dynamicznie otwieraliśmy nowe połączenia z portów regionalnych. W ciągu kilku lat rozpoczęliśmy loty z/do Gdańska, Poznania, Wrocławia, a w jesienią zeszłego roku z/do Katowic. W tej chwili nasza obecna oferta lotów z/do Polski jest wystarczająca.

Czy PLL LOT na trasie Warszawa – Amsterdam to duża konkurencja?

Konkurencja jest rzeczą powszechną na rynku lotniczym, a LOT jest jednym z naszych konkurentów. Pragnę jednak ponownie podkreślić, że KLM oferuje loty nie tylko do Amsterdamu, ale gro klientów przesiada się w Amsterdamie na dalsze loty w ramach naszej globalnej siatki lotów.

Do i z Warszawy samoloty latają wypełnione po brzegi?

Nie udostępniamy dokładnych danych dotyczących współczynnika obłożenia naszych lotów na konkretnych trasach. Mogę tylko powiedzieć, że loty z Warszawy funkcjonują dobrze, na tyle, że w zeszłym roku dodaliśmy czwartą rotację dziennie na trasie Warszawa-Amsterdam.

O ile są obecnie droższe bilety lotnicze KLM? Mam na myśli bezpośrednie rejsy do Amsterdamu i do najpopularniejszych kierunków tranzytowych, na których latają Polacy?

Polityka cenowa KLM jest bardzo dynamiczna i elastyczna, a na ceny wpływa wiele różnych czynników.

Wprowadzenie limitów maksymalnej liczby dziennej pasażerów w porcie Schiphol, będzie oznaczało kolejną redukcję lotów europejskich?

Rozczarowuje nas fakt, że port Schiphol jest zmuszony wprowadzić limity dotyczące liczby podróżnych w szczytowych momentach podczas majowych wyjazdów. Nałożone limity wynikają z ograniczonych mocy przerobowych lotniska. KLM planując swoją siatkę połączeń już uwzględnił możliwe braki personelu obsługi naziemnej i kontroli bezpieczeństwa. Jednocześnie obserwujemy dużą poprawę jeśli chodzi o rekrutację pracowników do naszej firmy. Dzięki czemu nie musimy anulować lotów. Jednakże ze względu na decyzję lotniska Schiphol, będziemy musieli ograniczyć sprzedaż biletów na rynku holenderskim. Należy jednak podkreślić, że bardzo ważne jest, aby wszystkie podmioty działające na lotnisku kontynuowały wysiłki w zatrudnianiu personelu, aby w przyszłości nasi wspólni klienci mogli podróżować przez Schiphol bez obaw. KLM uważnie monitoruje sytuację na lotnisku jeśli chodzi o proces rekrutacji personelu i jego przepustowość.

Ilu Polaków podróżuje KLM-em w celach biznesowych?

Segment korporacyjny i rynek podróży biznesowych jest bardzo ważnym aspektem działalności KLM. Niestety nie mogę udostępnić dokładnych danych. Ale mogę powiedzieć, że w ubiegłym roku odnotowaliśmy silne ożywienie, które było widoczne również w Polsce. Spodziewamy się, że do końca roku ruch biznesowy osiągnie poziom sprzed pandemii.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

Infrastruktura i lotniska

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

inf. pras. 15 września 2023

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

Biznes i przemysł

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

inf. pras. 03 września 2023

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

Pasażer i linie lotnicze

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

inf. pras. 01 lipca 2023

KLM: Fantastyczny lot w biznes klasie Dreamlinera (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

Infrastruktura i lotniska

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

inf. pras. 15 września 2023

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

Biznes i przemysł

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

inf. pras. 03 września 2023

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

Pasażer i linie lotnicze

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

inf. pras. 01 lipca 2023

KLM: Fantastyczny lot w biznes klasie Dreamlinera (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5