We wtorek (20 kwietnia) w Amsterdamie wylądował kolejny embraer E195-E2 (PH-NXC) dla linii KLM Cityhopper. Oficjalny odbiór maszyny odbył się w poniedziałek (19 kwietnia) w siedzibie producenta w brazylijskim São José dos Campos, a wczoraj (23 kwietnia) mogliśmy ją zobaczyć w Warszawie. Nowy samolot jest leasingowany od firmy Aircastle.
Nowy E-Jet E2 rozpoczął loty z pasażerami KLM-u dokładnie 22 kwietnia rejsem na trasie Amsterdam - Bergen. Warto także dodać, że pierwszą trasą jaką zainaugurowały maszyny E2 KLM-u było połączenie
Amsterdam - Warszawa dokładnie 1 marca br. Według informacji w tym roku do floty KLM Cityhopper dostarczonych będzie łącznie siedem nowych samolotów embraer 195-E2,
o których pisaliśmy tutaj. Całkowite zamówienie KLM obejmuje 25 maszyn tego typu. Wszystkie samoloty będą latały w malowaniu linii KLM Cityhopper, obsługując europejskie trasy w siatce holenderskiego przewoźnika.
Nowy samolot wyróżnia się wyjątkowo cichą kabiną, wyposażoną w ergonomicznie zaprojektowane fotele z dodatkową przestrzenią na nogi, większymi schowkami bagażowymi i gniazdkami USB. Efektu dopełnia specjalne nastrojowe oświetlenie. Na pokład maszyna zabiera 132 pasażerów: 20 w klasie biznes, ośmiu w klasie ekonomicznej Comfort oraz 104 w ekonomicznej, co czyni ją obecnie największym samolotem we flocie KLM Cityhopper.
Flota KLM CityhopperObecnie we flocie przewoźnika znajdują się 52 samoloty: 17 embraerów E175, 32 E190 oraz
trzy E195-E2. Linia oczekuje na dostawę 22 kolejnych E-Jetów E195-E2.
E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2
Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer konkuruje przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną dawnych bombardierów CRJ1000, jak do tej pory. Embraer sprzedał do tej pory 175 E-Jetów E2, w tym 153 E195-E2.