Linie KLM odebrały pod koniec lutego br. pierwsze dwa nowe embraery E195-E2. W swój pierwszy rejs komercyjny z pasażerami E-Jet E2 poleciał 1 marca na Lotnisko Chopina. E-Jet drugiej generacji pojawił się ponownie w naszej stolicy również i dziś (2 marca).
W tym roku do floty KLM Cityhopper dołączy siedem nowych samolotów Embraer 195-E2, o
których pisaliśmy tutaj. Całkowite zamówienie KLM obejmuje 25 sztuk. Wszystkie samoloty będą latały w malowaniu linii KLM Cityhopper, obsługując europejskie trasy w siatce holenderskiego przewoźnika.
Nowy samolot wyróżnia się wyjątkowo cichą kabiną, wyposażoną w ergonomicznie zaprojektowane fotele z dodatkową przestrzenią na nogi, większymi schowkami bagażowymi i gniazdkami USB. Efektu dopełnia specjalne nastrojowe oświetlenie. Na pokład maszyna zabiera 132 pasażerów: 20 w klasie biznes, ośmiu w klasie ekonomicznej Comfort oraz 104 w ekonomicznej, co czyni ją obecnie największym samolotem we flocie KLM Cityhopper.
Flota KLM CityhopperObecnie we flocie przewoźnika znajduje się 51 samolotów: 17 embraerów E175, 32 E190 oraz dwa E195-E2. Linia oczekuje na dostawę 23 kolejnych E-Jetów E195-E2.
E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer konkurujeł przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną dawnych bombardierów CRJ1000, jak do tej pory.