Partner serwisu
Prawo i polityka

KE zatwierdziła pakiet ratunkowy rządu Niemiec dla Lufthansy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
KE zatwierdziła pakiet ratunkowy rządu Niemiec dla Lufthansy
fot. Lufthansa
Komisja Europejska poinformowała w oficjalnym komunikacie o zatwierdzeniu niemieckiego pakietu ratunkowego zakładającego plany przekazania sześciu miliardów euro na dokapitalizowanie Lufthansy.

Kwota zostanie przekazana na podstawie tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy państwa przyjętych już przez KE w dniu 19 marca, a zmienionych w dniach 3 kwietnia i 8 maja bieżącego roku.

Dokapitalizowanie jest częścią większego pakietu wsparcia, który obejmuje również gwarancję państwa na pożyczkę w wysokości trzech mld euro, którą rząd Niemiec planuje udzielić Lufthansie jako pomoc indywidualną w ramach programu zatwierdzonego decyzją KE z dnia 22 marca bieżącego roku.

– Ta znaczna kwota pomocy pomoże Lufthansie przetrwać obecny kryzys, który szczególnie dotknął sektor lotniczy, ale wiąże się również z dalszymi środkami mającymi na celu ograniczenie zakłóceń konkurencji – podkreśliła Margrethe Vestager, wiceprezes wykonawcza Komisji Europejskiej. Narodowy przewoźnik powietrzny Niemiec zobowiązał się do udostępnienia 24 slotów w portach lotniczych we Frankfurcie i Monachium, w których linia lotnicza posiadała znaczącą przewagę nad konkurentami.

Dokapitalizowanie zostanie sfinansowane z Funduszu Stabilizacji Gospodarczej (Wirtschaftsstabilisierungsfond), utworzonego przez Niemcy w celu zapewnienia wsparcia finansowego krajowym firmom dotkniętych kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa. Rządowe blokady oraz gwałtowny spadek podróżnych miały ogromny wpływ na działalność wszystkich przewoźników grupy Lufthansa, którymi są zależne Air Dolomiti, Edelweiss Air, Eurowings, Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz SWISS. Narodowy przewoźnik powietrzny Niemiec i jego spółki w Austrii, Belgii, Szwajcarii oraz Włoszech przyczyniają się do rozwoju handlu zagranicznego, gwarantując stały przepływ towarów.

KE uznała, że pomoc w postaci dokapitalizowania zapobiegnie niewypłacalności Lufthansy, co miałoby poważne konsekwencje dla poziomu zatrudnienia w Niemczech. Opracowany biznesplan zakłada spłacenie rządowej pożyczki w 2026 roku. Dopóki 75 proc. tej kwoty nie zostanie zwrócone, dopóty przewoźnik musi stosować ścisłe ograniczenie wynagrodzenia kadry kierowniczej oraz zakaz wypłat premii.  Decydenci z Berlina zyskają dwa miejsca w radzie nadzorczej i 20 proc. udziałów z opcją wykupu kolejnych pięciu proc. 

Obecnie w powietrzu jest 160 z 760 samolotów Lufthansy, która zatrudnia w sumie 138 tys. osób. Według prognoz w przyszłym roku pozostać uziemionych może nawet 300 maszyn. Za około trzy lata po zapowiadanych redukcjach, flota liczyć będzie 100 samolotów mniej niż w 2019 roku. Każda „uziemiona godzina” to obecnie strata około miliona euro. Tylko w pierwszym kwartale roku firma odnotowała stratę niemal dwa mld euro, głównie poprzez redukcję połączeń dalekiego zasięgu. W drugim kwartale strata ta będzie nieporównywalnie większa. Redukcja floty oznacza mniej pracy nie tylko dla personelu samej linii lotniczej, ale też mniej pracy w warsztatach, cateringu i innych spółkach i firmach zależnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5