Partner serwisu
Prawo i polityka

KE proponuje korekty w celu optymalizacji tras i mniejszej emisji CO2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
KE proponuje korekty w celu optymalizacji tras i mniejszej emisji CO2
Fot. Airbus Media
Komisja Europejska zaproponowała unowocześnienie regulacji Jednolitego Europejskiego Nieba w ramach Europejskiego Zielonego Ładu. Nadrzędnym celem korekt jest ustanowienie bardziej zrównoważonych oraz wydajniejszych tras przelotów, co może zmniejszyć nawet o 10 proc. emisje dwutlenku węgla w transporcie lotniczym.

Gwałtowny spadek ruchu lotniczego spowodowany pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 wymaga według Komisji Europejskiej większej odporności zarządzania przestrzenią powietrzną poprzez ułatwienie dostosowania oferowania do popytu.

Bardziej bezpośrednie trasy

– Samoloty czasami poruszają się zygzakiem między różnymi sektorami przestrzeni powietrznej, zwiększając opóźnienia i zużycie paliwa. Wydajny system zarządzania ruchem lotniczym oznacza bardziej bezpośrednie trasy i mniejsze zużycie energii, co prowadzi do mniejszych emisji i niższych kosztów dla linii lotniczych – podkreśliła Adina Valean, Komisarz do spraw Transportu w Unii Europejskiej.

– Propozycja zmiany regulacji Jednolitego Europejskiego Nieba nie tylko pomoże obniżyć emisje lotnicze nawet o 10 proc. dzięki lepszemu zarządzaniu trasami lotów, ale także pobudzi cyfrowe innowacje poprzez otwarcie rynku usług transmisji danych w tym sektorze. Dzięki nowym proponowanym przepisom pomagamy naszemu sektorowi lotniczemu w rozwijaniu innowacji ekologicznych i cyfrowych – dodała absolwentka Uniwersytetu w Bukareszcie.

Niedostosowanie ruchu lotniczego do oferowania spowodowałoby dodatkowe koszty, opóźnienia i emisje dwutlenku węgla. Jedynie przed rokiem opóźnienia kosztowały kraje Unii Europejskiej sześć mld euro i doprowadziły do 11,6 mln ton większej emisji dwutlenku węgla. Przewoźnicy często wybierali dłuższe trasy, aby uniknąć stref opłat z wyższymi stawkami.

Cyfryzacja i dekarbonizacja szansą dla lotnictwa

Europejski Zielony Ład, ale także nowe osiągnięcia technologiczne, takie jak szersze wykorzystanie dronów, sprawiły, że cyfryzacja i dekarbonizacja transportu stały się centralnym elementem polityki lotniczej państw członkowskich. Ograniczenie emisji pozostaje jednak nadal głównym wyzwaniem. Zapoczątkowana w 2004 roku inicjatywa Jednolite Europejskie Niebo, pracująca nad poprawą bezpieczeństwa, oferowania, efektywności kosztowej i ochroną środowiska, toruje drogę do wykorzystywania nowoczesnych technologii w celu lepszego zarządzania siecią i latania na optymalnych trasach.

Komisja Europejska proponuje wzmocnienie europejskiej sieci, aby uniknąć zatorów i nieoptymalnych tras lotów, usprawnienie regulacji ekonomicznej służb ruchu lotniczego świadczonych w imieniu państw członkowskich ,a także promocję rynku usług danych potrzebnych do lepszego zarządzania ruchem lotniczym oraz pobudzanie lepszej koordynacji w zakresie definiowania, opracowywania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Wniosek zostanie przedłożony Radzie i Parlamentowi do dyskusji, a następnie, po jego przyjęciu, uchwalone akty wykonawcze zostaną przygotowane pod kątem bardziej szczegółowych i technicznych kwestii z udziałem ekspertów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Umowa Emirates i SriLankan. Więcej opcji podróży z Dubaju i Kolombo

Pasażer i linie lotnicze

Umowa Emirates i SriLankan. Więcej opcji podróży z Dubaju i Kolombo

inf. prasowa Emirates 24 września 2023

Nowe trasy airBaltic z Estonii i Finlandii

Pasażer i linie lotnicze

Nowe trasy airBaltic z Estonii i Finlandii

Rafał Dybiński 19 września 2023

Lufthansa: Nowe dalekie trasy i podwojenie liczby lotów A380

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

Prawo i polityka

KE i USA: Fuzja Korean Air z Asianą zakłóci wolny rynek

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Umowa Emirates i SriLankan. Więcej opcji podróży z Dubaju i Kolombo

Pasażer i linie lotnicze

Umowa Emirates i SriLankan. Więcej opcji podróży z Dubaju i Kolombo

inf. prasowa Emirates 24 września 2023

Nowe trasy airBaltic z Estonii i Finlandii

Pasażer i linie lotnicze

Nowe trasy airBaltic z Estonii i Finlandii

Rafał Dybiński 19 września 2023

Lufthansa: Nowe dalekie trasy i podwojenie liczby lotów A380

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

Prawo i polityka

KE i USA: Fuzja Korean Air z Asianą zakłóci wolny rynek

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5